آزمون ورودی جامعه الزهرا سلام الله علیها امروز، جمعه ۱۹ اسفند به صورت حضوری برگزار شد و حدود ۴ هزار داوطلب ایرانی و غیرایرانی در سطوح مختلف تحصیلی دو، سه، چهار و بازپذیری به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 10 March 2023

به گزارش تابناک قم، این آزمون علمی همزمان در این مؤسسه علمی حوزوی، دانشکده الهیات و معارف اسلامی تهران و حوزه‌های علمیه خواهران مراکز استان‌های کشور برگزار شد.

سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها در حاشیه برگزاری این آزمون، ضمن تبریک ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه‌الله الاعظم عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، اظهار داشت: در این آزمون، حدود ۴ هزار داوطلب برای طلبگی و سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ثبت نام کردند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: از این تعداد، بیش از هزار و ۵۰۰ داوطلب در قم و مابقی داوطلبان در مراکز استان‌های دیگر برای شرکت در آزمون حضور یافتند؛ همچنین حدود ۲۰۰ داوطلب غیرایرانی در سطوح تحصیلی دو، سه و چهار ثبت نام کردند.

برقعی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون، اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام می‌شود، یادآور شد: پذیرفته شدگان مقطع سطح دو پس از اعلام نتایج برای مصاحبه شخصیتی و گزینشی دعوت می‌شوند، برای طلاب سطح سه و چهار نیز، علاوه بر مصاحبه شخصیتی، مصاحبه علمی نیز در نظر گرفته شده است.

وی درباره تعداد پذیرفته شدگان نهایی، تصریح کرد: با توجه به شرکت بیش از ۲ هزار داوطلب در سطح دو از سراسر کشور تا حدودیت محدودیت وجود دارد، اما برای سطح سه و چهار محدودیت کمتر است و ملاک ما برای پذیرش طلاب، بحث علمی و نخبه‌گزینی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با اشاره به ارائه ۱۶ رشته تحصیلی در سطح سه و ۶ رشته در سطح چهار در آزمون ورودی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: یکی از تدابیر اندیشیده شده در سیاست‌های کلان ما این است که رشته‌های مورد نیاز جامعه ارائه شود تا در این رشته‌ها، متخصص دینی تربیت کنیم که این مسئله در دستور کار است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مسائل دیگر، اجرای طرح آموزش پژوهش محور از سطح دو است که امسال تا حدودی اجرا شد و برای سال‌های آینده رو به رشد و ارتقا است.

برقعی با اشاره به لزوم مهارت افزایی طلاب، یادآور شد: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دوره‌های مهارتی مختلفی برگزار می‌کند که طلاب علاوه بر تحصیل بتوانند در رشته ای خاص مهارت لازم را کسب کرده و در جامعه فعالیت داشته باشد.

گفتنی است نتایج آزمون ورودی از طریق سایت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار