کارشناس هواشناسی قم گفت: امروز، فردا و پس‌فردا باران رگباری همراه با وزش باد ادامه دارد و در اواسط هفته آینده نیز سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 09 March 2023

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به بارش‌هایی که روز گذشته در قم آغاز شد،افزود: برای امروز نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار باران و وزش باد و برای فردا نیز آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و ورزش باد با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فردا شب به‌تدریج از میزان تراکم ابرها کاسته می‌شود و برای روز شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد مداوم با حداکثر سرعت ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیشینه دمای هوا برای امروز بعدازظهر و فردا ۱۸ و پس‌فردا ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای هوا برای امشب ۱۰، فرداشب ۹ و پس‌فرداشب نیز ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

قاضی خاطرنشان کرد: برای هفته آینده سامانه بارشی جدید در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه وارد استان می‌شود.

وی افزود: میزان بارش باران طی چند روز گذشته در دستجرد، سلفچگان، جعفریه، کوه سفید، شکوهیه و شهر قم به ترتیب ۵.۸، ۲.۹، ۲.۸، ۲.۲، ۲ و ۱.۶ میلی‌متر ثبت شده‌است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار