فرماندار قم گفت: نیمه شعبان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌هایی است که زیرساخت‌های اصلی برگزاری آن بر عهده شهرداری قم است.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 09 March 2023

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در حاشیه جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران طی گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی مناسبت‌های مختلف در شهر قم با مسئولیت شهرداری قم انجام می‌شود، اظهار کرد: نیمه شعبان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌هایی است که زیرساخت‌های اصلی برگزاری آن بر عهده شهرداری قم است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته برنامه‌ریزی برگزاری جشن نیمه شعبان از ماه‌ها قبل انجام شده است، مطرح کرد: البته این اقدامات تنها در مجموعه شهرداری قم نیست بلکه مجموعه مدیریت استان نیز موضوعات مختلفی را دنبال می‌کند.

فرماندار قم ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی به منظور افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های ملی، استانی و شهرداری قم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال از شهرداری‌های شهرهای دیگر نیز پای کار آمده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده مشکل خاصی در برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان به وجود نیاید و مردم بتوانند در آرامش کامل به مسجد مقدس جمکران مشرف شوند.

ذاکریان با بیان اینکه نیمه شعبان بزرگ‌ترین اجتماع مهدوی دنیا است، خاطرنشان کرد: در این مناسبت مردم از سراسر دنیا و استان‌های مختلف کشور در مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مناسبت بهترین فرصت برای پرداختن به موضوع مهدویت است، تصریح کرد: همچنین هرسال در نیمه شعبان میزبانی مردم قم به نمایش گذاشته می‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه هر ساله موکب‌های مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسجد مقدس جمکران بیش‌تر می‌شوند، یادآور شد: امسال تعداد موکب‌هایی که از شهرها و کشورهای دیگر برپا شده‌اند بیش‌تر از گذشته بوده است و نشان از جهانی شدن نیمه شعبان دارد.

وی با اشاره به اینکه از شهرداری توقع می‌رود زیرساخت‌های مناسبی برای خدمت‌رسانی به زائرین ایجاد کند، بیان کرد: متاسفانه علی‌رقم اقدامات بسیاری که انجام شده است همچنان در حوزه‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی، اسکان، اقامت و ... ضعف‌هایی وجود دارد که برای رفع آن‌ها باید ظرفیت‌های ملی پای کار بیایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار