سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان از بامداد سه‌شنبه تا ساعت ۲۰ امشب ۱۷۳ هزار و ۵۲۳ خودرو وارد شهر مقدس قم شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 08 March 2023

به گزارش تابناک قم، حسین زنجیرانی فراهانی سه‌شنبه شب در گفت وگویی افزود:‌ آمار اعلامی نسبت به مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد

وی مجموع خودروهای ورودی به استان قم را نیز ۱۹۸ هزار و ۴۵۸ خودرو ذکر کردو گفت:‌این آمار نسبت به مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:‌خودروهای ورودی امروز به شهر قم نسبت به روز گذشته نیز ۲۱ درصد و در استان ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فراهانی پرتردد ترین محورهای مواصلاتی قم را آزادراه تهران - قم با ۵۱ هزار تردد ذکر کرد و گفت:‌ آزاد راه قم - تهران نیز از بامداد امروز تا ساعت ۲۰ امشب ۳۸ هزار و ۵۷۸ تردد ثبت شده‌است

قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور می‌باشد و سالانه به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات پذیرای میلیونی زائران و مسافران است.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار