معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و حضور زائران در شهر قم، ۲۰ اکیپ نظارتی و ستادی بهداشتی این دانشگاه در اطراف مسجد مقدس جمکران مستقر شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ 07 March 2023

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با استقرار ۳۰ اکیپ نظارتی و ستادی در ایام نیمه شعبان نسبت به کنترل و نظارت بر آب و مواد غذایی و رعایت اصول بهداشتی نظارت دارد.

وی اضافه کرد: از اکیپ‌های مذکور، ۲۰ اکیپ در اطراف مسجد جمکران، هشت اکیپ در حرم مطهر و ۲ اکیپ ستادی در دانشگاه فعال خواهند بود.

به گفته وی، فعالیت اکیپ‌های مستقر در حرم و جمکران از صبح روز ۱۶ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۹ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به اقداماتی که در این نظارت‌ها انجام خواهد شد اشاره و عنوان کرد: بازدید از اماکن حساس اطراف حرم مطهر و مسجد جمکران توسط بازرسی بهداشت محیط با استفاده از دستگاه‌های پرتابل برای کنترل لحظه‌ای سلامت آب و مواد غذایی و نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها از جمله این اقدامات است.

محبی ادامه داد: همچنین نظارت بر سلامت آب، نمونه‌برداری، کلر سنجی، نظارت و انجام گندزدایی سرویس‌های بهداشتی اماکن مذهبی انجام می‌شود و تانکرهای آب از روز قبل گندزدایی، کلر سنجی و نمونه‌برداری و سپس پلمپ شده‌اند.

وی تاکید کرد: ایستگاه‌ها و موکب‌ها از روز گذشته مورد نظارت قرارگرفته و تا پایان تعطیلات تشدید نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به موکب داران، مسوولان ایستگاه‌های صلواتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اطراف حرم و جمکران در خصوص رعایت نکات بهداشتی داده ‌شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا مشکلی در خصوص سلامت مواد غذایی و یا استفاده از ظروف یک‌بارمصرف غیرمجاز مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات تماس حاصل نمایند.

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بر خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بر خدمات‌رسانی و تلاش برای ارائه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی مطلوب به زائران در مسجد مقدس جمکران تاکید کرد و افزود: ضروری است که ما به‌عنوان متولی سلامت استان، در راستای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران تلاش کرده و با فراهم کردن امکانات در راستای خدمات‌رسانی گام برداریم.

مهدی مصری در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: تیم‌های درمانی و واکنش سریع و همچنین تیم‌های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران مستقر بوده و در مسیر منتهی به مسجد نیز علاوه بر تیم‌های بهداشتی، تیم‌های اورژانس ۱۱۵ نیز حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: تمامی خدمات بهداشتی و درمانی به زائران انجام شده و تیم‌ها و نیروها در آماده باش کامل بوده تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

وی افزود: در درمانگاه دارالشفای مسجد جمکران نیز پزشکان و متخصصان حضور داشته و خدمات‌رسانی خواهند کرد و علاوه بر آن مراکز درمانی سطح شهر نیز به‌عنوان نیروهای پشتیبان در خدمت زائران خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار