معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو، طرح تشدید بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در قم آغاز شد و این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 07 March 2023

سیاوش فولادی وندا روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: در همین راستا از نیمه دوم اسفندماه سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان در اردیبهشت سال‌ آینده طرح تشدید بازرسی از اقلام مواد خوراکی شامل روغن، قند و شکر، نان، آرد، برنج، زولبیا و بامیه و دیگر محصولات و همچنین تشدید بازرسی از اماکن عمومی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، واحدهای اقامتی و مجتمع‌های بین راهی و بنگاهای اقتصادی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: شهروندان نیز می‌توانند هرگونه تخلف بنگاه‌های اقتصادی استان شامل گرانفروشی، قاچاق، عدم درج قیمت کالا و خدمات، عدم صدور صورتحساب، تقلب، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را برای پیگیری موضوع به‌صورت شبانه روزی به واحد ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اطلاع دهند.

وی ادامه داد: بازرسی از واحدهای اقتصادی فعال در استان قم کاری مستمر است، اما در مواقع خاص همچون ایام پایانی سال و شب عید و همچنین در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان که میزان مراجعه مردم به بازار برای تهیه کالاهای مورد نیازشان افزایش پیدا می‌کند، در راستای کمک به تنظیم بازار تشدید می‌شود.

فولادی وندا همچنین گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه نیز ۵۰ هزار و ۶۵ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان صورت پذیرفته که از این تعداد، پنج هزار و ۹۳۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش هفت هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در جریان نظارت بر روند فعالیت واحدهای اقتصادی در استان قم، مطابق قانون با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد، افزود: در همین رابطه، واحدهای اقتصادی متخلف شناسایی شده در جریان بازرسی‌های سال‌جاری برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

گفتنی‌است حدود ۴۲ هزار واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعالیت می‌کنند که روند نظارت بر نحوه فعالیت آن‌ها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول در زمینه کنترل بازار استان به صورت مستمر دنبال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار