مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه فضاسازی شهری بسیار گسترده‌ای به مناسبت نیمه شعبان انجام‌شده است، گفت: با همکاری خانه مطبوعات و استانداری موکب رسانه‌ای نیمه شعبان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰ 05 March 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی کلانترزاده در نشست خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که به‌منظور تشریح اقدامات و برنامه‌‎های گسترده شهرداری قم به مناسبت ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) در سالن جلسات شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها و بسیج همگان برای آن بوده که امیدواریم به بهترین شکل بتوانیم جشن‌های نیمه شعبان را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پویش روز امید با محوریت مسجد مقدس جمکران دنبال می‌شود، مطرح کرد: مجموعه شهرداری قم تلاش کرده و به دنبال امیدآفرینی در جامعه در برگزاری این پویش بوده و همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه فضاسازی شهری بسیار گسترده‌ای به مناسبت نیمه شعبان انجام‌شده است، عنوان کرد: باتوجه به کمبود پارکینگ‌ها و ترافیک در مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم(ص) از اصحاب رسانه تقاضا داریم در عرصه فرهنگ‌سازی عدم مراجعه شهروندان با خودروی شخصی ورود جدی داشته باشند.

وی از ارسال پیامک در ورودی شهر قم به زائرین خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته لینک‌های متعددی در این پیامک ارسال می‌شد، ولی در نیمه شعبان امسال ضمن عرض خیرمقدم و اعلام مسیر حرکت زائرین تنها یک لینک حاوی نشانی سایت قم زائر به زائران ارسال می‌شود.

کلانترزاده با تأکید بر اینکه مجموعه اداره کل ارتباطات شهرداری قم تلاش‌های بسیاری در ایام نیمه شعبان انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این راستا موشن‌هایی طراحی و در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با اشاره به حجم عظیم زائرین نیمه شعبان، تصریح کرد: از شهروندان قمی تقاضا داریم باتوجه به لزوم رعایت آداب میزبانی در این ایام، بجای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل عمومی استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه 5 ایستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی رایگان به زائرین درنظر گرفته‌شده است، یادآور شد: اتوبوس‌های رایگان شهرداری قم از ایستگاه‌های میدان نبوت، میدان شهید مطهری، میدان امام خمینی(ره)، مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) پردیسان و ورزشگاه حیدریان شهید صدوقی به سمت مسجد مقدس جمکران در خدمت شهروندان و زائرین هستند.

وی با اشاره به اینکه در روز نیمه شعبان موکب رسانه‌ای در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) با همکاری خانه مطبوعات و استانداری آماده‌سازی می‌شود، اذعان کرد: در این موکب امکانات اولیه برای اهالی رسانه فراهم‌شده است تا بتوانند حال و هوای زائرینی که از کشورها و استان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند را منعکس کنند.

کلانترزاده از پارکینگ‌های 16گانه شهرداری قم یاد کرد و گفت: در هر پارکینگ کارت مخصوصی با رنگ متفاوت طراحی‌شده است تا زائرین بتوانند به‌راحتی خودشان را به پارکینگ موردنظر برسانند.

وی در پایان به اپلیکیشن قم زائر اشاره کرد و افزود: تمام نیازهای زائرین ازجمله نقشه، محل اسکان، سوغات، اماکن گردشگری، زندگی‌نامه حضرت معصومه(س)، زیارت‌نامه، جایگاه‌های سوخت، استراحت گاه‌ها، بیمارستان، داروخانه و .... در این اپلیکیشن طراحی‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار