رئیس اداره ایمنی راهداری استان قم از اجرای طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی دربلوار خلیج فارس سلفچگان به طول سه کیلومتر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 04 March 2023

به گزارش تابناک قم، سید حسن خلیلی نیا ،رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم  گفت:با عنایت به وضعیت نیوجرسی‌های قدیمی و غیر مفصلی بلوار خلیج فارس سلفچگان که دراثر برخورد خودرو آسیب دیده بودند، نسبت به جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی دراین بلوار اقدام شد.

او اضافه کرد: پس از استقرار نیوجرسی‌های مفصلی دربلوار خلیج فارس، نسبت به امتداد طرح تا محور قدیم سلفچگان- ساوه (ابتدای چهار خطه) اقدام به عمل آمد.

خلیلی نیا هدف اصلی در امتداد طرح تا ابتدای محور قدیم سلفچگان- ساوه را تفکیک و جلوگیری از تداخل ترافیک باند‌های رفت و برگشت دراین محور دانست و گفت: به دلیل ترافیک ترکیبی و چشمگیر محور قدیم سلفچگان- ساوه که از محور‌های اصلی و ترانزیتی کشور است، پس از چهار خطه کردن کیلومتر‌های ابتدایی آن، طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی دردستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: این پروژه در دو فاز اجرا شد که فاز نخست آن به طول ۷۰۰ متر و در بهمن ماه امسال اجرا و مورد بهره برداری واقع شد.

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخصوص اجرای فاز دوم طرح نیز گفت: با وجود آنکه طول فاز دوم پروژه افزون بر سه برابر فاز نخست بود، اما با عنایت به تقریب ایام نیمه شعبان و سفر‌های نوروزی، تسریع دراجرای آن دردستور کار قرار گرفت و دربازه زمانی کوتاهی اجرا و به بهره برداری رسید.

خلیلی نیا میزان اعتبار پروژه را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: اعتبار تخصیصی این طرح مهم ایمنی جاده‌ای از محل درآمد‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تامین و درقالب آن نسبت به ترمیم، رنگ آمیزی، اجرای کاور و... نیوجرسی‌های محور قم- راهجرد نیز اقدام شد.

او استقرار نیوجرسی برروی یکدستگاه پل واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه را از دیگر آیتم‌های اجرایی این طرح برشمرد و عنوان نمود: بحمدا... تمامی آیتم‌های تعریف شده دراین پروژه اجرا و مورد بهره برداری واقع شده اند.

خلیلی نیا گفت: مهمترین عامل در کاهش حوادث جاده ای، رعایت جامع مقررات ترافیکی توسط رانندگان  است لذا از تمامی این عزیزان درخواست می‌شود با توجه به ایام پیش رو که شاهد ترافیک چشمگیری در سطح راه‌های کشور خواهیم بود، نسبت به اجرای مقررات، ساعی‌تر از گذشته حاضر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار