مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با تاکید براطمینان بخش بودن وضعیت تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، گفت: درحال حاضر موجودی انبار کالاهای اساسی استان شامل ۶ هزار و ۲۸۷ تُن برنج خارجی و شکر است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 04 March 2023

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی روز شنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: هم اینک سه‌هزار و ۸۸۳ تُن برنج و خارجی و ۲ هزار و ۴۰۴ تُن شکر در انبار کالاهای اساسی استان موجود است و مجوز فروش یک‌هزار و ۷۸۰ تُن برنج خارجی و شکر برای تنظیم بازار ایام پایانی سال و تامین نیاز صنف و صنعت در قم صادر شده‌است.

وی با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان قم وجود ندارد، افزود: به غیر از این برنامه فروش، باز هم اگر بازار استان در ایام پایانی سال و روزهای منتهی به ماه مبارک رمضان به سطح توزیع بیشتری نیاز داشته باشد، مجوزهای لازم را گرفته و این کار را بدون محدودیت انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره‌سازی گندم در قم نیز مطلوب است و با پیگیری‌های انجام شده همواره برای مصرف چندماه مردم ذخیره گندم داریم، به همین دلیل در ایام پایانی سال که شاهد حضور گسترده زائران در استان هستیم و همچنین در ایام ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین آرد برای پخت نان نخواهیم داشت.

محمدی تاکید کرد: در زمینه ذخیره سازی گندم با تلاش صورت گرفته بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که کالاهای مورد نیاز استان در بخش‌های مرتبط با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به موقع تامین و ذخیره سازی می‌شود بیان داشت: وجود انبار کالاهای اساسی در استان موجب شده تا همواره کالاهای مورد نیاز مردم در بالارفتن سطح کیفیت نگهداری شده و برای توزیع در کوتاه ترین زمان آماده باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار