آیت الله «حسین نوری همدانی» از مراجع عظام تقلید با اشاره به مسمومیت‌های اخیر در مدارس دخترانه قم و چند شهر دیگر خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی با عوامل این حوادث شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 03 March 2023

به گزارش تابناک قم، وی عصر پنجشنبه در دیدار سردار «احمدرضا رادان» فرمانده انتظامی کشور گفت:‌ این حوادث که منجر به مسمومیت شماری از دانش آموزان شده‌ یکی از دغدغه‌های مردم است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می‌خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند.

وی اظهار کرد: ‌اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان کرده است. زنان در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. نخستین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع کردن عاملان این حوادث است.

آیت الله نوری همدانی افزود:‌ این موضوع به عنوان نخستین اولویت و آزمون شما است و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود امنیت را مقدمه و زمینه‌ساز رشد و توسعه در جامعه بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: «در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند، امنیت و عدالت و فراوانی نعمت»، باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت:‌ رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود، عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی کرد، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می‌کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت‌ها بیان کرد و افزود:‌ یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (ع) به مالک اشتر هنگام عزیمت به مصر است که حضرت در نامه‌ای به او نوشتند: «ای مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند.» از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.

وی افزود:‌ شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع آنها و برقراری امنیت و آسایش جامعه تمام ظرفیت‌ها را بکار گیرید.

آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت تاکید کرد که ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزاران به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و همه حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسالت می‌نماییم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار