برپایی یک جشن مردمی؛
جشن نیمعه شعبان امسال با شکوه بیشتر و هماهنگی‌های لازم و همراهی ۱۵ کلانشهر و حضور ۶ کشور در مواکب برگزاری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 02 March 2023

به گزارش تابناک قم، استاندار قم، با اشاره به حضور مشتاقان حضرت ولی‌عصر(عج) از نقاط مختلف کشور در ایام نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران شهر قم گفت: «مردمی بودن» مهمترین و برجسته ترین ویژگی این رویداد عظیم است که باید از طریق صداوسیما و رسانه ها بخوبی انعکاس داده شود.

از همراهی کلانشهر‌ها تا نخستین جشنواره مردمی فیلم ۳۱۳ در جشن نیمه شعبان امسال

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه باید همه بسترهای لازم برای انعکاس جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) از طریق رسانه ملی فراهم شود گفت: «مردمی بودن» مهمترین و برجسته ترین ویژگی این رویداد عظیم است که باید از طریق صداوسیما و رسانه ها بخوبی انعکاس داده شود.

وی افزود: در واقع مجموعه دستگاه‌های دولتی از یک اقدام مردمی حمایت می‌کنند و لازم است که در بخش‌های گوناگون از ظرفیت مردمی استفاده شود.   

استاندار قم با بیان اینکه برگزاری مراسم نیمه‌شعبان برای توجه دادن مردم به امام حَیّ، زنده و حاضر (امام زمان(عج)) است، تصریح کرد: برای اینکه این اتفاق به‌خوبی صورت گیرد، لازم است که همه بضاعت‌ها پای‌کار بیاید. 

وی با اشاره به اینکه امسال هماهنگی‎ها بهتر از سال‌های گذشته شده است، خاطرنشان کرد: باید جدی‌تر در این موضوع برنامه‌ریزی شود و همچنین از ظرفیت‌های ملی بهره برد. 

استاندار قم یادآور شد: ضروری است که خود را در ایام نیمه‌شعبان برای یک شرایط ویژه آماده کنیم و تسهیلات لازم در زمینه‌های گوناگون برای مردم فراهم شود.  

وی بر لزوم تشکیل قرارگاهی برای ایام نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران تأکید و اضافه کرد: در ایام باید به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و سایر نقاط استان نیز توجه لازم در امور مختلف صورت بگیرد.  

همچنین در این جلسه که با حضور مدیران شبکه های تلویزیونی سراسری برگزار شد گروه های مردمی و تعدادی از مدیران گزارشی از فعالیت‌های خود در رابطه با برگزاری آیین جشنهای نیمه‌شعبان بیان کردند.

همراهی ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری از سراسر کشور برای برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان/ثبت‌نام ۳۱۳ موکب از ۳۰ شهر و ۶ کشور تاکنون

ابوالقاسم مقیمی در گفت و گویی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائرین در استان قم از حدود ۳ ماه پیش فعالیت خود را برای ایام نیمه شعبان با برگزاری جلسات منسجم هم‌اندیشی و هماهنگی آغاز کرده است.

از همراهی کلانشهر‌ها تا نخستین جشنواره مردمی فیلم ۳۱۳ در جشن نیمه شعبان امسالوی با اشاره به برگزاری چهار جلسه در حوزه سازمان شهرداری‌ها با دستور وزیر محترم کشور، گفت: ۱۵ کلان‌شهر و شهرداری نیز برای بازدید میدانی از مسجد مقدس جمکران و حریم آن به شهر قم سفر کرده‌اند و به دنبال این اتفاق، تقسیم‌کاری از سوی سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته که شهرداری تهران در صحن‌های مسجد مقدس جمکران و پارکینگ متصل به آن و سایر شهرداری‌ها در پارک‌سوار‌های پیرامون مسجد خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان قم در ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سازماندهی شده‌اند که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زائران میلیونی نیمه شعبان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه هفته آینده، در رسانه ملی برای حضور مردم در میهمانی بزرگ جشن نیمه شعبان تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود و دعوت‌های گوناگونی در شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

مقیمی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۱۳ موکب از ۳۰ شهر ایران و ۶ کشور همسایه ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: برای هزار و ۸۰۰ غرفه مکان نمایی شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌ها در این یک هفته باقی‌مانده به نیمه شعبان، به ۵۰۰ موکب برسد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌ای از سرویس‌های بهداشتی سیار از سوی سپاه، ارتش و شهرداری تهران تدارک دیده‌شده است، ادامه داد: همچنین ۱۶ پارکینگ و پارک‌سوار در پیرامون مسجد جمکران با اجاره زمین‌های کشاورزی و..‌. به وسعت ۱۸۰ هکتار مهیا شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: در حوزه اسکان زائران، اقدامات بسیار گسترده‌ای برای آماده‌سازی بقاع، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و... با همکاری آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه در حال انجام است.

گفتنی است زائرین محترم می‌توانند با مراجعه به پرتال جامع زیارت و گردشگری استان قم به آدرس http://qomzaer.ir، اطلاعات موردنیاز خود در رابطه با اماكن زيارتی، تفريحی و اقامتی و مراكز درمانی، خدماتی و نيز نقشه راهنمای شهر مقدس قم را به‌دست بیاورند.

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره مردمی فیلم 313

پوستر نخستین جشنواره مردمی فیلم 313 با حضور جمعی از اصحاب رسانه و هنر در مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

در آستانه نیمه شعبان پوستر نخستین جشنواره مردمی فیلم 313 با حضور معاونین و خادمین مسجد مقدس جمکران و جمعی از اصحاب هنر و رسانه رونمایی شد.

از همراهی کلانشهر‌ها تا نخستین جشنواره مردمی فیلم ۳۱۳ در جشن نیمه شعبان امسال

این جشنواره برای نخستین بار به همت مرکز هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری و انجمن سینمای جوان با محوریت جشن های نیمه شعبان و رویداد بزرگ «روز امید» در سراسر کشور برگزار می شود. جشنواره مردمی فیلم 313 در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود که بخش اصلی آن شامل فیلم داستانی، مستند و نماهنگ و بخش جنبی آن با موضوع ارسال تصاویر جشن های مردمی «نیمه شعبان» در سراسر ایران اعلام شده است.

این جشنواره هنری با موضوعاتی همچون امید آفرینی شاخصه جامعه منتظر، شهر انتظار شهروند منتظر، زنان پیشران جامعه مهدوی، رویداد بزرگ نیمه شعبان در قم و سبک زندگی مهدوی فراخوان شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا بیست فروردین 1402 مصادف با هفدهم رمضان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر امام زمان(عج) به سایت جشنواره به نشانی http://jashnvare.jamkaran.ir/ ارسال کنند.

آیین اختتامیه این جشنواره و اعلام برگزیدگان یکم خرداد ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای دریافت فراخوان و اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت مسجد مقدس جمکران به نشانی www.jamkaran.ir مراجعه کنند.

راه‌اندازی ستاد خدمات‌رسانی منطقه هشت شهرداری قم برای نیمه شعبان/آماده‌سازی ۱۴۵۰ محل پارک خودرو در میدان آل یاسین

دبیر ستاد تسهیلات و خدمات سفر شهرداری قم از آماده‌سازی ۱۴۵۰ پارکینگ در میدان آل یاسین واقع در بلوار پیامبر اعظم (ص) و راه‌اندازی ستاد خدمات‌رسانی منطقه هشت شهرداری قم در نیمه شعبان خبر داد.

سید محسن میرهادی با اشاره فعالیت ستاد شهرداری منطقه هشت واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) جنب میدان آل‎یاسین(ع) برای نیمه شعبان اظهار داشت: پارکینگ آل یاسین (شماره 7) با مساحت 55 هزار مترمربع در میدان آل یاسین تسطیح و آماده‌سازی شده که با رنگ قهوه‌ای با ظرفیت ۱۴۵۰ دستگاه سواری برای ایام نیمه شعبان تجهیز شده است. 
وی ادامه داد: در ستاد منطقه هشت 12 چشمه سرویس بهداشتی برای آقایان و بانوان، تانکر آب شرب، مخازن ذخیره‌سازی پسماند، نورافکن سیار، محل استراحت بانوان و آقایان، نمازخانه آقایان و بانوان، محل شارژ موبایل و غرفه گمشدگان تدارک دیده‌شده است.
گفتنی است رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شماره هشت محمدحسین علی‎اکبری مدیر منطقه هشت شهرداری بوده که برای خدمات‌رسانی به زائرین و مجاورین مسجد مقدس جمکران در آمادگی کامل هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار