امام جمعه قم در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت گفت: تفاوت‌ها نباید تبدیل به تفرقه و جدایی شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 02 March 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار جمعی از طلاب اهل سنت سراسر کشور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: قم حرم اهل بیت (ع) است و وجود حرم حضرت معصومه (س) در این شهر مایه الفت، اتحاد و انسجام شده است.

او با بیان اینکه کار کردن برای خدا امکان ندارد مگر بعد از معرفت پیدا کردن نسبت به خداوند، افزود: اگرچه که رسیدن به معرفت اهل بیت (ع) برای ما ممکن نیست، ولی می‌شود به افق‌های آن‌ها نزدیک شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عبادت خالصانه، معرفت نسبت به خدا را در انسان رشد می‌دهد، گفت: همانطور که رشد گل در خاک نیاز به آبیاری و مراقبت دارد رشد روحی انسان نیز نیاز به آبیاری روح با آیات قرآن کریم و روایات انبیاء و ائمه (ع) و مراقبت از آسیب‌ها دارد.

او با اشاره به آسیب‌های رشد انسان گفت: یکی از آسیب‌های مهم زمان ما تفرقه است که برای دشمن بهترین سلاح و برای مؤمنین بدترین آسیب است.

امام جمعه قم، وجود تفاوت میان انسان‌ها و گروه‌ها را از اقتضائات جامعه انسانی دانست و افزود: اختلافات برای رشد جامعه خوب است و خداوند به همین منظور ما را متفاوت خلق کرده است، ولی وقتی که با یک آسیب مانند تهاجم دشمن روبرو شدیم اختلافات خوب نیست و مانع رشد جامعه می‌شود بنابراین باید در مقابل دشمن متحد عمل کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار