استاندار قم بابیان این‌که همه ظرفیت‌های این استان در خدمت زائران نیمه شعبان است گفت: ضروری است خود را در ایام نیمه‌ شعبان برای یک شرایط ویژه آماده کنیم و تسهیلات لازم در زمینه‌های گوناگون برای مردم فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 01 March 2023

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با اشاره به اینکه امسال هماهنگی ها بهتر از سال‌های گذشته شده است، خاطرنشان کرد: باید جدی‌تر در این موضوع برنامه‌ریزی شود و همچنین از ظرفیت‌های ملی بهره برد.

وی با بیان اینکه باید همه بسترهای لازم برای انعکاس جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) از طریق رسانه ملی فراهم شود گفت: «مردمی بودن» مهمترین و برجسته ترین ویژگی این رویداد عظیم است که باید از طریق صداوسیما و رسانه ها بخوبی انعکاس داده شود.

وی افزود: در واقع مجموعه دستگاه‌های دولتی از یک اقدام مردمی حمایت می‌کنند و لازم است که در بخش‌های گوناگون از ظرفیت مردمی استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه برگزاری مراسم نیمه‌شعبان برای توجه دادن مردم به امام حَیّ، زنده و حاضر (امام زمان(عج)) است، تصریح کرد: برای اینکه این اتفاق به‌خوبی صورت گیرد، لازم است که همه بضاعت‌ها پای‌کار بیاید.

وی بر لزوم تشکیل قرارگاهی برای ایام نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران تأکید و اضافه کرد: در ایام باید به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و سایر نقاط استان نیز توجه لازم در امور مختلف صورت بگیرد.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت رسانه‌ای قم در ایام نیمه شعبان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره برگزاری جلسه کمیته اطلاع‌رسانی، بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش رسانه، برای پوشش آیین نیمه‌شعبان تأکید کرد.

احمد حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط «جنگ ترکیبی» قرار داریم، اظهار داشت: باید همه برنامه‌ها در ایام نیمه‌شعبان «پیوست امنیتی» داشته باشند.

وی با بیان اهمیت توجه به مسائل امنیتی، خواستار مشارکت همه مجموعه‌ها در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: به این مساله باید توجه ویژه شود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استقرار ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در جمکران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز در این جلسه، در زمینه مساله بهداشت گفت: در این زمینه چهار جلسه برگزار و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط انجام‌شده است و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در جمکران مستقر و نیز درمانگاه جمکران تقویت می‌شود تا خدمات درمانی مورد نیاز به مردم ارائه دهد.

محسن اروجی خاطرنشان کرد: ۲ فروند بالگرد برای نیمه‌شعبان در قم مستقر می‌شود و ۱۲ گروه بهداشتی برای نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار