رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) از بازدید ۶ هزار و ۴۲۷ گردشگر بین‌المللی از ۸۲ کشور جهان از حرم مطهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 27 February 2023

به گزارش تابناک قم، کمال ثریا اردکانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه 6 هزار و 427 گردشگر بین‌المللی از 82 کشور جهان از حرم مطهر بازدید کردند که کشورهای اسپانیا، لهستان، ایتالیا، آمریکا، روسیه، آلمان، هلند، فرانسه، جمهوری چک و برزیل 10 کشور اولی هستند که بیشترین گردشگر بین‌المللی را داشته‌اند.

وی با اشاره به تعداد گردشگران بین‌المللی این 10 کشور که از حرم کریمه اهل‌بیت(س) دیدن کردند، بیان کرد:‌ یک‌ هزار و 265 نفر از اسپانیا، 719 نفر از لهستان، 664 نفر از ایتالیا، 457 نفر از آمریکا، 453 نفر از روسیه، 367 نفر از آلمان، 204 نفر از هلند، 196 نفر از فرانسه، 187 نفر از جمهوری چک و 147 نفر از برزیل وارد حرم مطهر شدند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه که بسیاری از گردشگران خارجی که توسط تورهای گردشگری یا به‌ صورت انفرادی وارد حرم می‌شوند به اداره امور بین‌الملل حرم مطهر مراجعه نمی‌کنند، عنوان کرد: این آمار مربوط به گروه‌هایی است که به‌محض ورود به حرم برای همراهی کارشناس زبان‌دان به این اداره مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان به ثبت می‌رسد.

اردکانی به برنامه حرم مطهر درحوزه گردشگران بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگران بین‌المللی تور حرم‌شناسی، نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ به سوالات گردشگران در دفتر بین‌الملل حرم واقع در صحن امام هادی(ع) ترتیب می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از موزه و اجرای برنامه حرم‌شناسی به فراخور فرهنگ و زبان گردشگران از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار