جشنواره فیلم فجر با اکران چهار فیلم بخش سودای سیمرغ این جشنواره در سه سینمای منتخب قم کار خود را آغاز می کند.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 06 February 2023

به گزارش تابناک قم، چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از عصر امروز با اکران فیلم‌های «های‌پاور»، «شماره ۱۰»، «عطر آلود» و «روایت ناتمام سیما» در قم آغاز به کار می‌کند.

در نخستین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم، ۴ فیلم در سینماهای «تربیت»، «ونوس» و «بازار شهر» بر روی پرده نمایش می‌رود.

فیلم سینمایی «های‌پاور» ساخته هادی محمدپور نخستین فیلمی است که در ساعت ۱۸ امروز در سینما تربیت تربیت و در سانس ۲۰ در سینما ونوس اکران می‌شود.

در این فیلم ابتکار و نبوغ «شهید منصور ستاری» در پدافند هوایی ارتش برای زمین‌گیر کردن جنگنده‌های رژیم بعث عراق به تصویر کشیده شده است. ابتکاری که باعث شد در طول مدت زمان کوتاهی بیش از ۷۰ فروند از جنگنده‌های دشمن منهدم شوند.

«های‌پاور» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند محمدپور به شمار می‌رود. در این فیلم دفاع مقدسی «علیرام نورایی» نقش شهید «عباس بابایی» را بازی می‌کند و «اتابک نادری» که پیش‌تر در سریال خاطره‌انگیز «شوق پرواز» در قامت شهید اردستانی ظاهر شده بود حالا بازی در نقش شهید ستاری را تجربه کرده است.

برنامه روز نخست جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد

از دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی و آرمان جوکار اشاره کرد.

«شماره ۱۰» جدیدترین ساخته حمید زرگر نژاد دومین فیلمی است که در روز نخست جشنواره فجر در قم برای علاقمندان هنر هفتم بر روی پرده سینماهای ونوس و تربیت به ترتیب در سانس‌های سانس هی ۱۸ و ۲۰ نمایش داده می‌شود.

«شماره ۱۰» چهارمین تجربه فیلمسازی زرگرنژاد در سینمای ایران است، او ساخت سه فیلم «پایان خدمت»، «ماهورا» و «برای مرجان» را در کارنامه دارد.

«فرار یک ایرانی از زندان بعثی‌ها» سوژه جدیدترین فیلم زرگرنژاد در «شماره ۱۰» شده و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…».

در این فیلم که یکی از آثار بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره چهل‌ویکم است، مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری نقش‌آفرینی می‌کنند.

«روایت ناتمام سیما» سومین فیلمی است که در سانس ۱۸ نخستین روز جشنواره فجر در قم به روی پرده سینما «بازار شهر» می‌رود.

برنامه روز نخست جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد

این فیلم سومین تجربه کارنامه سینمایی علیرضا صمدی به شمار می‌آید و او بعد از «بی‌نامی» و «صحنه‌زنی» حالا با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، «روایت ناتمام سیما» را راهی جشنواره چهل‌ویکم کرده است.

صمدی دو سال قبل با «بی‌نامی» توانست برنده سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجر شود.

«روایت ناتمام سیما» درباره شخصیتی به نام سیماست که اتفاقات پیرامون او محور اصلی درام داستان است. او تلاش می‌کند بی‌گناهی خودش را اثبات کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دکتر آرش سمین زندگی موفقی دارد اما یک خبر در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند.»

آزاده صمدی، حامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش، محمد حیدری و مهسا باوفا از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

برنامه روز نخست جشنواره فیلم فجر در قم اعلام شد

پردیس سینمایی «بازار شهر» قم که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته است، در سانس ۲۰ خود در روز نخست جشنواره فیلم فجر قم «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست را نمایش می‌دهد.

«عطرآلود» نوشته حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند. او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»

مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در «عطرآلود» ایفای نقش می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار