سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام:
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: در دهه فجر سال جاری ۱۵ کارگاه اموزشی و اموزشگاه آزاد در سطح استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 07 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مجید ولی‌زاده اظهار داشت: افتتاح سه کارگاه تخصصی جوش، برق صنعتی و لوله کشی صنعتی که مربوط به امضای تفاهم نامه سه جانبه ای وزارت نفت، استانداری و مجموعه آموزش فنی و حرفه ای می باشد از مهمترین برنامه های این اداره کل در دهه فجر سال جاری است.

وی افزود: در سال جاری و سال آینده تعداد ۵۰۰ نیروی متخصص در این کارگاه ها آموزش داده می شود و در این راستا ثبت نام کارآموزان شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری مجوز تاسیس ۹۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای صادر شده که در دهه مبارک فجر ۱۰ مورد از این آموزشگاه ها افتتاح خواهند شد.

تعهد آموزش ۴ میلیون و  ۷۵۰ هزار نفر ساعت در مراکز و آموزشگاه‌های آزاد

دکتر ولی‌زاده افزود: در سال جاری تعهد آموزش ۴ میلیون و  ۷۵۰ هزار نفر ساعت در مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی انجام که از این میزان ۳ میلیون ۶۷۸ هزار نفر ساعت مربوط به بخش دولتی و  ۱ میلیون و ۷۳ هزار نفر ساعت نیز بخش خصوصی آموزشگاه های آزاد است.

وی یادآور شد: تا کنون عملکرد بخش خصوص حدود ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بوده که بیشتر از تعهد است. در بخش دولتی نیز حدود ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر ساعت انجام شده که تا پایان سال به تعهد مورد نظر خواهیم رسید.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام در ادامه تعداد آموزشگاه های خصوصی استان را ۳۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۹۰ آموزشگاه در ایلام فعال است.

وی بیان داشت: در مراکز دولتی فنی حرفه ای استان، کارگاه های برق خودرو. برق ساختمان، برق صنعتی. تعمیر و نصب آسانسور، تعمیر موبایل و تبلت، خیاطی، گوهر تراشی، انواع دوره های کامپیوتر، سفالگری و.. فعال است.

ولی زاده در پایان از تبدیل وضعت ۱۸ نیروی ایثارگر اداره کل اموزش فنی و حرفه ای ایلام خبر داد و گفت: رایزنی های لازم جهت ایجاد پست سازمانی برای ۱۰ نفر نیروی باقیمانده در حال انجام است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار