شهردار قم گفت: ایجاد گرمخانه در شهر قم به واسطه‌ی زائرپذیر بودن چالش‌هایی را به همراه داشت چرا که به واسطه موقعیت جغرافیایی و مذهبی این شهر، ممکن است وجود گرمخانه منجر به هجوم متکدیان و افراد بلامکان از شهرهای اطراف شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 06 February 2023

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد، یکشنبه شانزدهم بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص ایجاد گرمخانه در قم بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی اداری در زمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به متکدیان مقررشده در هر یک‌ از شهرهای‌ بزرگ‌ نسبت‌ به‌ ایجاد مجتمع‌ اردوگاهی اقدام‌ شود.
وی گفت: چند دستگاه مختلف متولی این موضوع هستند و در این امر دو وظیفه برای شهرداری طبق مصوبه تعیین شده است که شامل جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها  و تأمین‌ محل‌ مرکز غربالگری و تجهیزات‌ اولیه‌ موردنیاز آن است. 
سقاییان نژاد افزود: مسئله جمع آوری با ۵۰ اکیپ پیاده، موتوری و خودرویی به صورت ۲۴ ساعته در جریان است و افراد برای ساماندهی به مرکز غربالگری ارجاع داده خواهند شد.

شهردار قم ادامه داد: ایجاد گرمخانه در شهر قم به واسطه‌ی زائرپذیر بودن چالش‌هایی را به همراه داشت چرا که به واسطه موقعیت جغرافیایی و مذهبی این شهر، ممکن است وجود گرمخانه منجر به هجوم متکدیان و افراد بلامکان از شهرهای اطراف شود.  

وی ادامه داد: با اینهمه در طی سفر ریاست‌جمهور در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به شهر قم، بودجه ۶ میلیارد تومانی برای احداث گرمخانه پیش بینی شد که سه میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. که در راستای اجرایی شدن این طرح  کلنگ این گرمخانه با همکاری شهرداری قم و اداره کل بهزیستی  با ۲هزار  مترمربع در زمینی اوقافی که از سوی یک خیر اهداشده بود، در شهرک فاطمیه زده شد که هم‌اکنون اقدامات عمرانی آن در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار