مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: چهارمین گام از اجرای مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» با بهره‌برداری از ۳۸ پروژه‌ شهری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 06 February 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی کلانترزاده ضمن گرامیداشت ایام فرخنده ماه رجب و طلیعه‌ چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه‌های شهری باهدف ایجاد توازن و عدالت اجتماعی ازجمله برنامه‌های شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران شهر قم خواهد بود و برگزاری گام‌های متوالی این طرح به‌منظور تبیین خدمات شهرداری قم و ایجاد شورونشاط اجتماعی در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم پروژه‌های چهارمین گام از اجرای طرح «قم در مسیر تحول» را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از پروژه‌های شاخص، بهره‌برداری از خط پرسرعت اتوبوسBRT در حدفاصل تقاطع نماز تا میدان آیت‌الله بهجت پردیسان به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ‌بر۴۴۰ میلیارد ریال خواهد بود که این پروژه با هدف ایجاد زمینه‌ دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل عمومی فراگیر، ایمن و سریع اجرایی شده است.

وی با اشاره به ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید با هدف افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی گفت: در این گام ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید از مجموع ۸۴ دستگاه خریداری‌شده برای ناوگان حمل‌ونقل شهر قم با اعتباری بالغ‌بر ۴۴۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری قم و مساعدت‌های دولتی صورت خواهد گرفت.

کلانترزاده همچنین با اعلام خبر بهره‌برداری از ساختمان اداری جدید منطقه یک شهرداری قم تصریح کرد: این ساختمان با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال و با هدف ایجاد زمینه‌ تکریم ارباب‌رجوع، دسترسی مطلوب شهروندان به خدمات گسترده مدیریت شهری، تجمیع مراکز اداری و خدماتی و تمرکز در مدیریت و خدمات‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یکی دیگر از پروژه‌های این گام از اجرای طرح «قم در مسیر تحول» را افتتاح و بهره‌برداری از خیابان شهدای شهرداری در منطقه ۱ با اعتباری بالغ‌بر ۷۸۰ میلیارد ریال به طول ۳۶۰ متر و با هدف تکمیل دسترسی‌های محلی به محورهای اصلی شریانی و شبکه معابر شهر قم برشمرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: همچنین ۳۴ پروژه دیگر شهرداری قم در مجموعه معاونت معماری و شهرسازی و منطقه یک شهرداری نیز در این گام به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار