مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از فردا با ورود سامانه بارشی به قم، بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده تا آخر هفته جاری در تمام مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 05 February 2023

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری افزود: امروز وزش باد در مناطق غربی و جنوبی استان ممکن است تا حد نسبتا شدید و ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی اضافه کرد: از فردا با ورود سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه در برخی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده خواهد بود که این وضعیت در چهارشنبه و پنجشنبه نیز تکرار می‌شود.

حیدری با بیان این‌که با نزدیک شدن به آخر هفته کاهش دما محسوس می‌شود، ادامه داد: بارش‌های پراکنده عمدتا در ارتفاعات استان، مناطق غربی و جنوبی بیشتر از مناطق مرکزی است.

وی بیان کرد: کمینه دمای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب صفر، یک و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دما نیز برای امروز، فردا، پس‌فردا و چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۱۴، ۱۱، ۱۵، ۱۱ و ۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، برای صبح روز پنجشنبه هفته جاری دمای قم با کاهش محسوس سه درجه زیر صفر و دمای دستجرد و کهک نیز ۶ و ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد شد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار