نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان استان قم هیچ پاسخ قانع کننده ای در خصوص حوادث سریالی مسمومیت دختران دانش آموزان قم ارائه نکرده‌ اند، از ثبت سوال خود از وزیر آموزش و پرورش در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 01 February 2023

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان استان قم هیچ پاسخ قانع کننده ای در خصوص حوادث سریالی مسمومیت دختران دانش آموزان قم ارائه نکرده‌ اند، از ثبت سوال خود از وزیر آموزش و پرورش در این رابطه خبر داد.

امیر آبادی اذعان کرد: با توجه به پاسخگو نبودن مسئولان آموزش و پرورش و علوم پزشکی، موضوع مسمومیت دانش آموزان دختر قمی با طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی پیگیر هستم. روز یکشنبه هم در این خصوص با طور جدی با وزیر بهداشت در مجلس صحبت کردم.

با تکرار مسمومیت های بدون علت دانش آموزان قمی در مدارس دخترانه نور و فاطمیه، حاشیه ها و نگرانی های پیرامون این موضوع افزایش یافته است.

مسمومیت دانش آموزان قمی به مجلس رسید / علت هنوز مشخص نیست!

در این باره برخی مسوولان آموزش پرورش و استان اظهار نظر هایی کرده اند:

محمدی مسوول آموزش و پرورش ناحیه 4 قم در پاسخ به این سوال که چرا پس از اولین مسمومیت در مدرسه فاطمیه(روز شبه) مدرسه تا بررسی علت تعطیل نگردید چنین گفت:

برای تعطیلی مدرسه مورد خاصی ندیدیم و تعطیلی مدرسه نیازمند دستور مسوولان مربوط است.

این پاسخ در حالی است که دانش آموزان این مدرسه در روز دوشنبه یعنی حدود48 ساعت بعد از اولین مسمومیت، مجددا دچار مسمومیت شدند!

مدیرکل پدافند غیر عامل نیز در گفت و گوی ویژه خبری با اعلام گزارشی کلی از دستورات و اسامی بلند دخیل در ماجرا علت حادثه را همچنان نا مشخص و در دست بررسی اعلام کرد. اما دلیل و‌ چرا خیر! 

متقیان همچنین با اعلام بررسی نمونه های دانش آموزان در آزمایشگاه های تخصصی و عدم کسب نتیجه اعلام کرد: از سوی دادستانی به برخی ادارات و سازمان ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، پزشکی قانونی و مراجع انتظامی و امنیتی دستور پیگیری داده است تا ماهیت این اتفاق مشخص شود.

معاون آتش نشانی قم نیز در گفت و گویی اظهار کرد: مدارس آلوده بیش از ده بار با دستگاهای موجود بررسی شد اما نشانه ای از انتشار گاز خاص یا منوکسید کربن دیده نشد.

مسمومیت دانش آموزان قمی به مجلس رسید / علت هنوز مشخص نیست!

( عکس تزئینی می باشد)

وی ادامه داد: در ادامه بررسی ها دستگاه های گرمایشی و موتور خانه مدارس نیز مورد بررسی قرار گرفت که درصد کمی وجود گاز منوکسید کربن به دلیل عملکرد مشاهده شد اما در قسمت راهرو،کلاس و حیاط هیچ گونه نشت گاز منوکسید کربن دیده نشد.

دکتر مصباحی، پزشک معالج این دانش آموزان نیز اظهار کرد: اغلب علائم‌ این دانش آموزان با دانش آموزان هنرستان نور یکی بود که اغلب آن ها مرخص شدند.

وی افزود: برخی دیگر از این دانش آموزان همچنان در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند و از آن ها آزمایشات گازهای خونی و خونی انجام شده که در آزمایشات اولیه تفاوت و تغییری در گاز های خونی مشاهده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار