معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از اصلاح ۴۵ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 01 February 2023

به گزارش تابناک قم، عباس شکوری گفت: در سال ۹۵ بر اساس کروکی‌هایی که توسط پلیس راه قم تهیه شد، ۶۶ نقطه پر تصادف محور‌های مواصلاتی استان شناسایی که از آن به بعد برنامه‌ریزی برای اصلاح نقاط آغاز شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم بیان کرد: از مجموع ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ نقطه مورد اصلاح قرار گرفت.

او  ادامه داد: برای عملیات‌هایی، چون تعریض پل، خط کشی، نصب تابلو علایم و روکش آسفالت نقاط مورد اصلاح قرار گرفته، حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

شکوری بیان کرد: کمربندی امام علی (ع)، آزاد راه قم به تهران، محور قم به سلفچگان، محور سلفچگان به ساوه، محور سلفچگان به اراک و محور کهک بیشترین فراوانی را در اصلاح و بهسازی نقاط حادثه خیر درآن‌ها انجام شده‌است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در پاسخ به این سئوال که برای اصلاح نقاط حادثه خیز چه عملیات عمرانی انجام شده‌است گفت: نوع کار‌ها متنوع بوده‌است به عنوان مثال در مورد محور سلفچگان به ساوه هشت کیلومتر احداث راه انجام شد که چهار خطه شود و یا برای برخی نقاط یک سری نقاط اصلاح هندسی و اجرای شیب‌های شیروانی صورت گرفت.

شکوری، شانه سازی، نصب نیوجرسی مفصلی، نصب حفاظ پل، خط کشی، اجرای شیار طولی و عرضی، احداث روشنایی طولی و نقطه‌ای، نصب چراغ چشمک زن و ایجاد پلیس مجازی را از جمله موارد دیگری ذکر کرد که برای اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌های استان قم انجام شده‌است.

او گفت: اکیپ‌های راهداری مرتب در محور‌ها حضور دارند و به صورت مداوم در ارتقای ایمنی راه‌ها فعال هستند ضمن این که هر نقطه حادثه خیزی که پلیس به تازگی به راهداری اعلام کند برای اصلاح در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم یادآور شد: قسمتی از عملیات‌های اصلاحی انجام شده با استفاده از ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اداره کل استان قم خارج از قرارداد‌های پیمانی و به صورت ممتد انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار