قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ما نسبت به قم یک تعصب ولایی داریم، گفت: همان‌طور که رهبر نهضت ما در قم پرورش یافتند و حوزه علمیه و جایگاه های معنوی مانند مسجد مقدس جمکران در این شهر وجود دارد باید ادبیات فاخر ولایی و آیینی هم در این شهر رشد پیدا کند و شهر مقدس قم مرکز شعر ولایی و آیینی کشور باشد.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 31 January 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله سعیدی ۱۰ بهمن در دیدار با شعرای آیینی استان قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، عنوان کرد: در اشعار مربوط به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت ولی عصر (عج) باید امید آفرینی به آینده موج بزند.

وی اظهار کرد: حضور شعرا در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها و برپایی محافل شعر در حرم مطهر باعث می شود که این اشعار نور بگیرد و بیشتر موجب تقویت مسیر اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی با اشاره به محافل شعری که در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، گفت: باید نکاتی که رهبر معظم انقلاب به عنوان خط راه تعیین می‌کنند تبدیل به سرفصل شود و همراه با تجربیات، معلومات و معنویات اساتیدی مانند استاد مجاهدی به شعرای جوان منتقل شود که این کاری شایسته است همچنین استخوان بندی شاعران جوان باید در محضر اساتید پیشکسوتی مانند استاد مجاهدی شکل بگیرد تا این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه ما نسبت به قم یک تعصب ولایی داریم، اضافه کرد: همان‌طور که رهبر نهضت ما در قم پرورش یافتند و حوزه علمیه و جایگاه های معنوی مانند مسجد مقدس جمکران در این شهر وجود دارد باید ادبیات فاخر ولایی و آیینی هم در این شهر رشد پیدا کند و شهر مقدس قم مرکز شعر ولایی و آیینی کشور باشد.

سعیدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اهل مبالغه نیستند، ادامه داد: اینکه ایشان فرمودند تأثیر یک شعر می‌تواند از سخنرانی بیشتر باشد مبالغه نیست بنابراین شاعران جایگاه ویژه‌ای دارند و باید قدر این جایگاه را بدانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار