عصر دیروز ۱۵ دانش آموز دبیرستان دخترانه فاطمیه قم مسموم و به مراکز درمانی این شهر منتقل شدند. اتفاقی که پیش از این نیز دو مرتبه در هنرستان دخترانه نور رخداده بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 29 January 2023

بازهم مسمومیت دانش آموزان قمی / دانش آموزان مسموم مرخص شدند

به گزارش تابناک قم، در آذر ماه گذشته بود که طی دو هفته دانش آموزان هنرستان نور دو مرتبه دچار مسمومیت استنشاقی شدند.

دانش آموزی می‌گوید حالتی دود مانند در سالن مدرسه پیچیده بود، دیگری می‌گفت در کارگاه بودیم که بویی شبیه به سیم سوخته و به گفته برخی دیگر بویی شبیه میوه به مشام رسید و برخی‌ها که آن را استنشاق کردند، دقایقی بعد دچار سرگیجه، تهوع، ضعف جسمانی و سستی در پا شدند به گونه‌ای که توان راه رفتن نداشتند و در حیاط مدرسه آمدند تا عوامل اورژانس از راه برسند.

دو هفته قبل، ۹ آذرماه همین اتفاق در همین هنرستان رخ داد و در آن حادثه ۱۸ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم می‌گوید، شدت حادثه این بار کمتر از بار گذشته بوده است و از آنجایی که کادر آموزشی مدرسه تجربه بار قبل را داشتند بلافاصله مدیر، زنگ مدرسه را به صدا در می‌آورد و دانش آموزان راهی حیاط می‌شوند.

عصر روز گذشته نیز مشابه این اتفاق تکرار می شود و ۱۵ دانش آموز دبیرستان دخترانه فاطمیه قم با علائمی نسبتا شبیه به آنچه در قبل رخداده راهی بیمارستان شدند.

ترخیص همه دانش آموزان دبیرستان دخترانه فاطمیه قم از بیمارستان امام رضا

صبح امروز دانشگاه علوم پزشکی قم، در اطلاعیه ای اعلام کرد از ۱۵ دانش آموزی که عصر دیروز در این مدرسه دچار مسمومیت شده بودند، در مجموع یازده دانش آموز بستری در دو مرکز خیرین سلامت و امام رضا(ع)از بیمارستان ترخیص شدند. ️حال عمومی چهار دانش آموز باقیمانده در مجتمع بیمارستانی خیرین سلامت نیز خوب گزارش شده است.

 

رخداد یک اتفاق آن هم برای سه مرتبه در مدارس قم را نمی توان عادی دید و ساده از کنار آ« ها گذشت. همچنین مسوولان امر و متولیان این اتفاق اگر رویه سکوت و عدم اطلاع جزئیات را همچنان در دستور کار داشته باشند، موجب آن خواهد شد تا با قوت گرفتن شایعات پیرامون این مسئله نگرانی والدین از حضور فرزندانشان در مدرسه دو چندان شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار