جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم، این اقدامات را ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام دانست.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 25 January 2023

به گزارش تابناک قم، در این بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده‌است: حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشور‌های اروپایی و اهانت به قرآن کریم، ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس اسلام هراسی برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است.

بیانیه حاکیست: از سوی دیگر هدف از این جنایت آن است که ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و آن چه امروز صهیونیسم بین الملل و دولت‌های غربی در باتلاق آن گرفتارند، غافل سازد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این گناه غیر قابل بخششِ مزدوران و فریب خوردگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتیِ نظام سطه در اهانت به مقدسات اسلامی، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر در غرب آشکار می‌سازد و دولت‌های غربی نمی‌توانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده زشت تبرئه کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: حمایت و فراهم سازی بستر‌های هتک مقدسات اسلامی توسط دولت‌های غربی نشان می‌دهد که غرب برخلاف ادعا‌های خود بهره‌ای از منطق و استدلال نبرده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اهانت به قرآن مجید؛ کتاب رحمت و حِکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد: لازم است نهاد‌های بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به پیگیریحقوقی و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند.

در قسمت دیگری ازاین بیانیه آمده است: اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای #مبارزه‌ی_فرهنگی با هتاکی‌های غرب، طرح ریزی و اجرایی شود و نهاد‌های دست اندرکار، با جدیت از آن حمایت کنند.

«ادوین واگنسولد» رهبر گروه راست افراطی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب (PEGIDA) در هلند روز دوشنبه به قرآن کریم در لاهه هتاکی کرد.

پاره کردن یک نسخه از قرآن کریم در هلند پس از آن اتفاق افتاد که یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان روز شنبه در سوئد سوزانده شد که محکومیت و اعتراض در سراسر جهان اسلام را به دنبال داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار