کارشناس هواشناسی قم گفت: تا پایان هفته جاری حداکثر دمای هوای این استان کاهشی است و آلاینده‌های هوا به دلیل ابرناکی افزایشی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 23 January 2023

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی در گفت‌وگویی افزود: در چند روز آینده حداکثر دمای استان در طول روز کاهش می‌یابد و حداقل دما در طول شب کمی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: امروز و فردا آسمان قم قسمتی ابری و غبارآلود، پس‌فردا قسمتی ابری و در برخی نقاط افزایش ابر و غبارآلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری آسمان استان ابرناک است، ادامه داد: بارش باران برای شهر قم نخواهیم داشت، ولی در ساعات ابتدایی چند روز آینده احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان از جمله دستجرد، سلفچگان، فردو و روستاهای اطراف وجود دارد.

به گفته قاضی،‌ حداکثر دمای هوا برای امروز، فردا، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۱۲، ۱۰، ۹ و ۸ و حداقل دما نیز برای فردا، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب منفی ۲، منفی سه و منفی ۲ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که در روزهای آینده آسمان استان ابرناک است، گفت: افزایش ابر باعث کمتر شدن شدت آلودگی می‌شود، ولی به‌صورت کلی جلوی افزایش آلودگی را نمی‌گیرد و تا پایان هفته آلودگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که روند آلاینده‌های هوا تا پایان هفته جاری افزایشی خواهد بود، ادامه داد: سامانه بارشی از اوایل هفته آینده در استان قم فعال می‌شود و امیدواریم شهر قم را نیز شامل شود؛ غبارآلودگی برای هفته آینده نخواهیم داشت.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار