معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۷۲۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال کالای قاچاق دراین استان کشف کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 22 January 2023

به گزارش تابناک قم، سیاوش فولادی وندا روز یکشنبه درگفت‌وگویی در این رابطه بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ‎ماه ۱۱ هزار و ۱۷۶ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) در سطح استان به عمل آوردند و از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۷۲۵ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال شد که ۵۱ مورد آن به‌منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

وی افزود: همچنین ۲۱ مورد آن‌ها بر اساس ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال ) فقط شامل ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوده‌است؛ در ضمن بازرسان این اداره‌ کل یکهزار و ۳۹۵ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۳۵۱ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند.

وی با اشاره به این که بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی و نیز اطلاعات بسیج قم بوده‌است، ادامه داد: امسال در تعداد بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۱ درصد، تعداد پرونده‌ها ۳۰ درصد و مقدار کشفیات ۸۳ درصد افزایش داشته‌‎‌ایم.

فولادی وندا گفت: درجریان مقابله با قاچاق در استان کالاهایی نظیر سیگار، لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی و باطری خودرو، لوازم‌‎پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، لوازم الکترونیکی ( باکس دوربین مدار بسته )، آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیرکاغذ، اسباب بازی، روغن موتور و ماینر کشف و ضبط گردیده‌است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سطح نظارت‌ها بر بازار استان برای مقابله با قاچاق، تاکید کرد: در بحث نظارت بر بازار و مقابله با تخلف‌ها، مردم بهترین همکار برای بازرسان دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت هستند و می‌توانند با گزارش موارد مورد نظر خود به سامانه ۱۲۴،‌ موجب پیگیری آن‌ها شوند.

گفتنی‌است در بازار استان قم به‌طور کلی ۴۱ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی مجوز دار فعال است که بهره‌برداران ۲۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن‌ها در بخش توزیعی و خدماتی و بهره‌برداران ۱۶ هزار و ۶۸۷ واحد دیگر در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار