مراسم بزرگداشت شهدای حمله هوایی رژیم بعثی عراق در یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۵در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 22 January 2023

به گزارش تابناک قم، مراسم بزرگداشت شهدای حمله هوایی رژیم بعثی عراق در یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ شامگاه شنبه در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم که برخی از خانواده‌های معظم شهدای این حادثه نیز حضور داشتند، یاد و خاطره ۹ شهید گروه سرود دانش آموزی مدرسه راهنمایی قطب راوندی قم که در این حادثه به شهادت رسیدند گرامی داشته شد.

اجرای سرود توسط گروه‌های سرود دانش آموزی بخش دیگری از برنامه این مراسم بزرگداشت بود و سرود دانش آموزان شهید مدرسه قطب راوندی نیز مورد بازخوانی قرار گرفت.

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون نیز در این مراسم با گرامی داشت شهدای حادثه حمله هوایی رژیم بعث عراق به شهر مقدس قم اظهار داشت: دانش آموزان گروه سرود در حین بازگشت از اجرای سرودشان به مناسبت ایام الله دهه فجر در این حادثه در سه راه بازار به شهادت رسیدند و این حادثه دلخراشی برای شهر قم بود که برای همه آن عزیزان علو درجات را خواستاریم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در آن روزگار دشمن با جنگ نظامی و تجهیزات جنگی علیه کشور به خصوص جوانان و نوجوانان اقدام می‌کرد اما امروز عرصه جنگ تغییر یافته است و دشمنان تلاش می‌کنند با بمباران رسانه‌ای و با بهره گیری از فضای مجازی جنگ ترکببی و شناختی را علیه نسل جوان آنان را از دین و ارزش‌های اسلامی دور کنند.

وی افزود: والدین و همچنین مربیان و معلمان در راستای تربیت نسل انقلابی و دین باور نقش مؤثری دارند و باید برنامه ریزی لازم در راستای تقویت باورهای دینی و اسلامی جوانان این مرز و بوم صورت گیرد تا آنان بتوانند در برابر تهاجمات و بمباران فکری دشمن مصون بمانند و از دین و کشور در برابر بیگانگان دفاع کنند.

گفتنی است، بنا بر آنچه اعلام شده در نخستین روز بهمن ماه سال ۱۳۶۵ بر اثر حمله ناجوانمردانه هوایی رژیم بعث به شهر مقدس قم، بالغ بر ۱۰۰ نفر از شهروندان قمی مجروح و زخمی شدند و شمار شهدا را تا ۸۸ نفر نیز بیان کرده اند که در بین آنان دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی نیز بودند.

دانش آموزان مدرسه راهنمایی قطب راوندی قم برای تمرین سرودی جهت اجرا در ایام دهه فجر، به محل سینما تربیت در خیابان دورشهر می‌روند و پس از بازگشت از محل تمرین، در سه راه بازار به دلیل بمباران دو فروند میگ رژیم بعثی همگی به شهادت می رسند.

«محمد حسن بلالی بیدگلی»، «محمد مهدی هجرتی»، «سعید روانمهر کاشانی»، «سید ناصر حسینی»، «محمدرضا رسولی»، «جواد خودکار قمی»، «محمد علی امینی»، «حسین مقتصدی زاده» و «مهدی بابایی» و مربی شهیدشان «حمید صادقی قمی» از اعضای ۹ نفره این گروه سرود بودند که به دلیل اصابت مستقیم بمب، همه این دانش آموزان نوجوان که در سنین ۱۱ تا ۱۵ سال قرار داشتند و داخل مینی بوس بودند به گونه‌ای به شهادت می رسند.‌

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار