در سفر ویزر کشور به قم صورت گرفت؛
وزیر کشور در سفری یک روزه به شهر قم ضمن دیدار با مراجع و علما و برخی از پروژه های شاخص از جمله فرودگاه قم، در گفت و گویی زمزمه های رفتن استاندار جهادی قم را پایان داد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 20 January 2023

به گزارش تابناک قم، احمد وحیدی، وزیر کشور روز پنجشنبه 29 دی ماه با حضور در شهر قم و زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با برخی از مراجع و علما دیدار و گفت و گو کرد.

وحیدی در ادامه سفر یک روزه خود در کمیسیون سیاسی و اجتماعی خبرگان رهبری در قم شرکت کرد.

دیدار با مراجع و علما و پایان زمزمه های رفتن استاندار از قم

این نشست در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد و وزیر کشور در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور ارائه کرد.

ثمره اقدامات دولت در رفاه زندگی مردم باید نمایان باشد

آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اهمیت حفظ نظام اسلامی و خدمت رسانی به مردم خاطر نشان کرد: بنده همانطور که امام فرمودند حفظ نظام را واجب می دانم منتهی عامل اصلی حفظ نظام مردم هستند. امام (ره) همواره عنایت ویژه ای به مردم داشت و از کلمات ایشان است که برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کرد و از عواملی که این نظام را بوجود آوردند حراست نمود. امام راحل فرمودند تا زمانی که ظلم و تبعیض، فقر و جهل در جامعه ما باشد کار ما تمام نشده است و انقلاب به اهداف خود نرسیده است.

دیدار با مراجع و علما و پایان زمزمه های رفتن استاندار از قم

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از شیوه برخی از مسئولان پشت میز نشین افزود: با پشت میز نشستن گره ای از کار مردم باز نمی شود بلکه باید مسئولان امر در دسترس مردم باشند و از نزدیک با مردم در ارتباط باشند. بنده در اولین دیدار با رییس جمهور به ایشان گفتم اصل و اساس کارها باید توجه به مردم و حل مشکلات آنها باشد و باید ثمر اقدامات شما در رفاه و گشایش اقتصادی زندگی مردم نمایان و محسوس باشد. امروز مردم واقعا در سختی هستند و باید مشکلات آنها را حل کرد البته مردم خدمات را هم می بینند ولی باید نتیجه داشته باشد مردم باید نتیجه کارها را در سفره خود ببینند.

مردم انتظار حل مشکلات اقتصادی را دارند

آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار احمد وحیدی وزیر کشور افزود:‌ ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانسته و تأکید کرد: معلوم نیست بازیگر و گرداننده‌ی بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج‌نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود.

دیدار با مراجع و علما و پایان زمزمه های رفتن استاندار از قم

وی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، افزود: باید آثار و نتیجه‌ آن در زندگی و سفره‌ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود.

شعار معیشتی در اغتشاشات اخیر وجود نداشت

احمد وحیدی، پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی با نخبگان حوزوی با موضوع «چالش‌های امنیتی، اجتماعی و پیشرو» در سالن آیت‌الله شرعی حوزه علمیه خواهران، با اشاره به حوادث اخیر افزود:البته خیری که در این مسائل بود، آشنایی با مشکلات موجود در جامعه بود.

وی اغتشاشات اخیر را ناشی از جامعه‌ای توصیف کرد که نقش والدین کمرنگ است و ادامه داد : در این جامعه افراد خود را بازیگر مستقل حساب می‌کنند که مجموعه‌ای از لذت‌ها را به عنوان ایده و روش طراحی کرده‌اند.

دیدار با مراجع و علما و پایان زمزمه های رفتن استاندار از قم

وی در ادامه به پیچ تاریخی برای ساخت هندسه جهانی اشاره کرد و یادآور شد: نیازمند لوازمی هستیم که اگر ماجرا را ندانیم، ممکن است که ماجرا را واگذار کنیم.

وزیر کشور:دولت به دنبال بهره‌برداری از فرودگاه قم است

احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک‌روزه خود به قم در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این سفر همچنین نسبت به مباحث حوزه حاشیه‌نشینی و مسائل اجتماعی نیز پرداخته شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از بیمارستان نور قم، اظهار داشت: این بیمارستان با توجه به وسعت، تجهیزات و معماری خاص و بروز بودن امکانات، می‌تواند به یک مرکز درمانی مهم تبدیل شود و این بیمارستان انشالله اواخر سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی بیان کرد: در این سفر فرصتی به وجود آمد تا علاوه بر دریافت گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌های دولت در این استان، توفیق زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) فراهم و از رهنمودهای مراجع تقلید استفاده شود و جلسات مفیدی نیز با نخبگان حوزوی داشته باشم.

دیدار با مراجع و علما و پایان زمزمه های رفتن استاندار از قم

وحیدی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به قم نیز خاطرنشان کرد: در قالب این دو سفر طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان نیز بررسی و نسبت به بهره‌برداری از آن‌ها تاکید شد.

دیدار با شماری از مراجع تقلید، گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم، حضور در جلسه نخبگان حوزوی و کمیسیون سیاسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری و بازدید از بیمارستان در دست احداث نور از برنامه‌های احمد وحیدی در قم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار