استاندار قم اهمیت اشتغال و توسعه کارآفرینی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای است و این سیاست به‌موازات کلان در قم نیز دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ 19 January 2023

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی شامگاه چهارشنبه در اجلاس سالیانه بسیجیان استان در سالن جلسات کرامت استانداری قم، افزود: برای بهبود شرایط و فضای زیست‌بوم اشتغال در این استان لازم است تا نتیجه و خروجی طرح‌های مصوب علمی، اجرایی و پژوهشی در کف جامعه مشخص باشد.

وی در ادامه با اشاره به روحیه بسیجی و جهادی دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت برای اصلاح وضعیت جاری بر جامعه که بخش زیادی از آن حاصل عقب‌ماندگی‌ها در ادوار گذشته است همت و عزم راسخی دارد.

شاهچراغی بابیان اینکه طرح‌های مختلف اجرایی در این استان باید منطبق با جایگاه و شرایط خاص قم باشد، گفت: اشتغالی در این استان باید توسعه یابد که متناسب بافرهنگ و ویژگی‌های ذاتی و ویژه شهر مقدس قم باشد.

استاندار قم همچنین با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به بعد آموزشی و تربیتی نسل جوان یادآور شد: برخی ویژگی‌های حوادث اخیر کشور ثابت کرد لازم است به حوزه آموزش‌وپرورش توجه بیشتری شده و کم‌کاری‌های گذشته در این حوزه برطرف شود.

وی همدلی و هماهنگی جاری بین مسوولان استان را زمینه‌ساز توسعه و رفع کاستی‌ها دانست و تصریح کرد: با هماهنگی‌های خوبی که وجود دارد شاهد پیگیری‌های مستمر برای حل مشکلات قم در حوزه‌های مختلف هستیم.

 

ظرفیت بخش مردمی برای ساختن کشور به میدان بیاید

همچنین نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای حاکم بر دولت باید برای ادامه توسعه و پیشرفت کشور بدنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: با توجه به هزینه‌های جاری بالای دولت در کنار پررنگ‌تر شدن نظام تحریم‌ها لازم است تا از توان قابل‌توجه بخش خصوصی و ظرفیت مطلوب بخش مردمی استفاده مطلوبی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همدلی و هماهنگی را از لازمه‌های سرعت بخشی در حل مشکلات در بعد کلان و خرد دانست و خاطرنشان کرد: اختلاف‌سلیقه‌ها در عمل و تصمیم سازی باید کنار گذاشته‌شده و برای حل دغدغه‌های عمومی چاره‌اندیشی درستی صورت بگیرد.
وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، یادآور شد: با این‌وجود دولت در بعد حمایتی خود در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های جاری پای‌کار است و تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

امیرآبادی در ادامه بابیان اینکه در قوانین کشور به استفاده از ظرفیت مردم در پیشبرد اهداف دولت توجه زیادی شده است، گفت: دراین‌بین بسیج با توجه به شاکله و ساختار مردمی خود می‌تواند نقش بی‌بدیلی را ایفا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نیازمندی و دغدغه‌های زیادی از سوی مردم و جامعه احساس می‌شود که باید با توجه به امکانات و محدودیت‌های موجود، با برنامه‌ریزی‌های دقیق بیشترین خدمات به آن‌ها انجام بگیرد.

وی حوادث اخیر کشور را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: آنچه در این حوادث مشخص بود این است که دشمن تمام قوا و توان خودش را به میدان آورده بود؛ هرچند در داخل نیز در برخی امور مانند حوزه فرهنگ و آموزش کم‌کاری‌های احساس می‌شود که باید جبران شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هماهنگی بین مسوولان استانی را قابل‌تقدیر دانست و گفت: قم از جایگاه ممتاز و الهام بخشی برخوردار است و می‌توان بسیاری از مسائل را از این استان به سطح کلان تسری داد.

 

تاکید بر انتقال پیام شهدا به نسل جدید

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم نیز در ادامه این اجلاسیه، بابیان اینکه طرح‌ها و مصوبات اجلاسیه سالانه بسیج باید بر مبنای منویات مقام معظم رهبری باشد، ابراز داشت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و انتقال پیام آن‌ها به نسل جوان جزو دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری در حوزه ایثار و شهادت است.

سردار محمدرضا موحد با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی بسیجیان استان قم، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مثبت این کارگروه‌ها، بیان پیشنهادات و طرح‌های قابل‌اجرا در بخش‌های مختلف بر اساس اصل اولویت، نیازها، تهدیدها و آسیب‌های جاری با ارائه راهکارهای عملیاتی است.

وی حمایت‌های دولتی و ملی را لازمه را اجرای کامل مصوبات مجمع سالیانه بسیج ارزیابی کرد و افزود: با هماهنگی بی قوای سه‌گانه شرایط لازم برای خدمت‌رسانی به مردم به وجود آمده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز در ادامه این اجلاسیه، تصریح کرد: درصورتی‌که مصوبات اجلاسیه بسیج استان قم تایید قانونی نیز داشته باشند می‌تواند از ضمانت اجرایی لازم برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام علی مظفری ادامه داد: طرح‌هایی که در مجمع سالانه بسیجیان مطرح و مصوب می‌شود باید با برخورداری از روح کارشناسی برای مدیران در عرصه تصمیم سازی قابلیت اجرا داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار