نوبت اول کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه همزمان در سراسر کشور در استان قم با حضور ۱۳۷۷۹ داوطلب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 19 January 2023

به گزارش تابناک قم، نوبت نخست آزمون آزمون سراسری در استان قم با حضور ۱۳۷۷۹ داوطلب از صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه همزمان با سراسر کشور در قم آغاز شد.

از میان شرکت کنندگان کنکور سراسری استان قم، ۸۲۰۶ نفر آقا و ۵۵۷۳ نفر خانم هستند که با نسبت ۶۰ به ۴۰، درصد حضور آقایان در این آزمون بیشتر است.

گروه آزمایشی تجربی در قم ۶۲۸۲ نفر شرکت کننده دارند که صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه آزمایشی انسانی ۴۲۱۵ نفر و رشته ریاضی ۱۸۹۲ نفر شرکت کننده دارد که صبح روز جمعه بخت خود را برای رسیدن به کرسی‌های دانشگاه‌های مختلف کشور آزمایش می‌کنند.

در گروه زبان‌های خارجی نیز ۸۴۵ نفر عصر پنجشنبه و در گروه هنر ۵۴۵ نفر عصر جمعه هفته جاری در این مرحله از کنکور سراسری حضور خواهند یافت.

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در ۸ دبیرستان قم و همچنین دانشگاه‌های قم، مفید و شهاب دانش برگزار می‌شود.

۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری این آزمون در استان قم همکاری دارند.

آغاز بزرگترین ماراتون علمی کشور با حضور ۱۳۷۷۹ داوطلب در قم

تأثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی بر کنکور ۱۴۰۲

نادر کریمی بیرانوند معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اهمیت تأثیر قطعی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیان داشت: دانش آموزان سهم دروس عمومی را جدی بگیرند امسال کنکور دو بار برگزار می‌شود بار اول در ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۱ و بار دوم در ۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ است.

وی افزود: در آزمون سراسری دفترچه آزمون عمومی وجود ندارد و نمرات کتبی امتحانات نهایی جایگزین آنها شده است.

وی گفت: حذف دروس عمومی از آزمون سراسری کنکور به معنای حذف تأثیر این دروس در کنکور نیست و این دروس با اختصاص ۲۶ درصد سهم از ۴۰ درصد تأثیر قطعی سابقه تحصیلی در پایه دوازدهم نقش مهمی در نمره نهایی کنکور خواهند داشت که این موضوع اهمیت نمرات کتبی امتحانات نهایی را دو چندان می‌کند یعنی تراز نهایی برای پذیرش در دانشگاه‌ها شامل تراز نمرات دروس به علاوه تراز آزمون سراسری است.

آغاز بزرگترین ماراتون علمی کشور با حضور ۱۳۷۷۹ داوطلب در قم

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم همچنین سهم دروس اختصاصی را ۱۴ درصد از کل نمره جهت پذیرش در سه شاخه نظری عنوان کرد و ادامه داد: تغییرات ایجاد شده در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بنا بر مصوبات ۸۴۳ و ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر اساس آن کلیه داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه می‌بایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برابر برنامه ابلاغی آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی افزود: تأثیر سابقه تحصیلی برای دانش آموزان نظام قدیم ۴۰ درصد است که ۳۰ درصد از سال سوم دبیرستان و ۱۰ درصد دوره پیش دانشگاهی را شامل می‌شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: تأثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰ و در کنکور ۱۳۰۴، ۶۰ درصد خواهد بود و علاوه بر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم شامل سوابق پایه‌های دهم، یازدهم نیز می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار