به همت خانه مطبوعات استان قم برگزار شد:
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و روز زن ویژه بانوان خبرنگار قمی از سوی خانه مطبوعات استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ 15 January 2023

به گزارش تابناک قم، مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و روز زن ویژه بانوان خبرنگار قمی به همت خانه مطبوعات استان قم در تالار ونوس برگزار شد.

زینب عبداللهی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم، معصومه آمره و نرجس نیازمند اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم به عنوان مهمانان ویژه در این مراسم حضور داشتند.

همچنین فاطمه عسگری رئیس کمیته بانوان و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم، فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات، محمدحسین همتی نژاد رئیس هیئت مدیره، مهدی حسینی و علی شعبانی از اعضای هیئت مدیره و مهدی بخشی بازرس خانه مطبوعات استان قم در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، فخرالدین یوسف پور ضمن خیر مقدم به بانوان خبرنگار قمی بر لزوم تقویت ارتباط بانوان خبرنگاران با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته بانوان شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد و گفت: بانوان خبرنگار در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه زن و خانواده، مسائل اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و غیره می توانند فعالیت های تأثیرگذاری در جامعه داشته باشند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: انتظار می‌رود از ظرفیت بانوان فعال در این حوزه‌ها استفاده بیشتری صورت گیرد.

در این مراسم، تعدادی از خبرنگاران به مشکلات و آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده و مسائل مدیریت شهری از جمله حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت، زنان کارآفرین، بوستان بانوان، مبلمان شهری و مدیریت شهری اشاره داشتند و سؤالاتی مطرح کردند که مهمانان مراسم به این سؤالات پاسخ گفتند و برای ارتباط بیشتر با بانوان خبرنگار استقبال و پیشنهاداتی ارائه کردند.

معصومه آمره عضو شورای اسلامی شهر قم در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، تصریح کرد: بانوان خبرنگار با روحیه مطالبه‌گری می‌توانند پیرامون مسائلی چون مدیریت شهری، موضوعات زن و خانواده، مسائل فرهنگی اجتماعی جامعه و غیره جریان ساز باشند.

وی با پیشنهاد تشکیل کارگروهی با حضور مدیران خانم و بانوان خبرنگار، بر لزوم ارتباط بیشتر خبرنگاران و هم افزایی و هم اندیشی در جریان سازی امور بانوان در سطح کشور تأکید کرد.

زینب عبداللهی مدیر کل امور دفتر بانوان استانداری قم نیز در سخنانی با تصریح براینکه استان قم استان جریان ساز است و در حوزه زنان و خانواده نیز این انتظار وجود دارد، گفت: حوزه بانوان حوزه ای با تعدد مأموریت و تنوع فعالیت است، بر همین اساس، در ابتدای حضور در استانداری نظام مسائل در حوزه مسائل زنان مورد بررسی قرار گرفت و هفته مسئله کلان شناسایی شد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در ادامه، گزارشی از فعالیت‌های این دفتر در حوزه زنان کارآفرین استان قم، جمعیت، زیست عفیفانه، الگوی سوم زن مسلمان و غیره ارائه داد.

در پایان این مراسم، خانه مطبوعات استان قم با اهدای هدایایی از بانوان خبرنگار حاضر در این نشست تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار