با کاهش سطح دما و افزایش بارش برف و باران مصرف گاز در سطح کشور افزایش یافته و این مهم باعث شده تا در گاز رسانی به بخش‌هایی از کشور دچار کمبود و مشکلاتی شویم. با این توصیفات لازم است تا مردمی که همیشه در عرصه‌های مختلف در میدان جهاد و همدلی حضور داشتند، هم اکنون نیز با مدیریت و کاهش مصرف گاز در مصارف خانگی، مردم سایر استان‌های سردسیر را یاری کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 14 January 2023
جهاد و همدلی اینبار با کاهش شعله ها / قمی ها پای کار کاهش مصرف آمدند
 
به گزارش تابناک قم، آغاز فصل زمستان همواره با چالش افزایش مصرف گاز و سوخت‌های جایگزین همراه است. در این میان تنها تلاش مسوولان و مدیریت سوخت رسانی برای حل این مشکل کار ساز نیست و یک همدلی و همراهی ویژه از سوی مردم را می‌طلبد.
 
مردم ایثارگر و همدل قم بار‌ها و بار‌ها در رویداد های گوناگون و حوادث طبیعی با کمک‌های انسان دوستانه خود به میدان همدلی آمده اند و یاری گر سایر هم میهنان خود بوده اند. حالا نیز وقت آن شده تا قمی ها، مردمان جهاد و همدلی با مدیریت مصرف سوخت به جهاد و ایثار معنای تازه‌ای ببخشند و یاری رسان مناطقی بشوند که سوخت برای آن‌ها حیاتی‌تر است.
 
آغاز مدیریت و کاهش مصرف سوخت در قم کلید خورده، رسانه‌ها همراه شدند و حالا اغلب ارگان ها، سازمان‌ها و مراکز پای کار کاهش مصرف آمده اند.
 
صرفه‌جویی بیش از ۳۵ درصدی آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) در مصرف گاز
 
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با بیان اینکه آستان مقدس همانند دیگر مجموعه‌های کشور برای کنترل و کاهش مصرف گاز تدابیر ویژه‌ای را درنظر گرفته است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی چهار طرح ویژه در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم کاهش بیش از ۳۵ درصدی مصرف گاز را رقم بزنیم.
 
تدابیر شرکت گاز استان برای‌کاهش مصرف / بسته تشویقی شرکت گاز برای خوش مصرف‌ها
 
مدیر عامل شرکت گاز استان قم در گفت و گویی اظهار کرده است: براساس بسته پیشنهادی این شرکت، بهای گاز مشترکانی که در ماه ۲۲۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند رایگان می‌شود.
 
مشترکان پلکان یازده تا دوازده که بسیار پرمصرف محسوب می‌شوند به ازای هر متر مکعب، ۵ تا ۶ هزار تومان به بهای قبوض گاز آن‌ها افزوده می‌شود. 
 
بازرسان این شرکت، همواره میزان مصرف گاز در مراکز اداری، عمومی و تجاری استان را مورد پایش قرار می‌دهند که تاکنون گاز ۵۰ مرکز قطع و ۶۰۰ مرکز هم اخطار دریافت کردند. 
 
در این میان، اما تدابیری برای جلوگیری از مصرف پر مصرف‌ها هم اندیشیده شده است.
 مدیر بهره برداری شرکت گاز استان قم با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت در خصوص نرخ جدید تعرفه مصرف گاز اعلام کرده است: در این مصوبه ۱۲ پله برای مصرف گاز تعیین شده که تعرفه برای مشترکانی که مصرف گاز آنان بین پله اول تا سوم است، هیچ تغییری نخواهد کرد.
 
جهاد و همدلی اینبار با کاهش شعله ها / قمی ها پای کار کاهش مصرف آمدند
 
 گاز بیش از ۴۰ اداره و بانک پرمصرف قم قطع شد
 
چندی پیش مدیرعامل شرکت گاز استان قم اعلام کرد از ابتدای آذر ماه سال جاری تاکنون پنج هزار و ۶۸۶ بار دمای ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها پایش شده، ۷۵۷ بار نیز برای مراکز پرمصرف این ادارت و سازمان‌ها اخطار قطع صادر شده و گاز بیش از ۴۰ اداره، سازمان و بانک پرمصرف قطع شده است.
 
واحدهای صنعتی قم مصرف گاز خود را ۵۰ درصد کاهش دهند

اکبر ابدالی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع بیان داشت: با توجه به سرمای شدید و کاهش دما در برخی از استان‌های کشور از جمله قم، احتمال افت فشار و قطعی گاز به دلیل افزایش مصرف وجود دارد، در همین راستا از واحدهای صنعتی که در فرآیند تولید آن‌ها از گاز استفاده می‌شود( به عنوان نمونه واحدهایی که کوره دارند)، می خواهیم برای کاهش مصرف گاز خود حداقل به میزان ۵۰ درصد اقدام کنند.

وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی می‌توانند در این روزها به اورهال(تعمیرات اساسی) واحد خود بپردازند و یا شیفت کاری خود را کاهش دهند تا میزان مصرف گاز خود را به حداقل برسانند.

حال که مدیریت شرکت گاز استان و برخی ادارات و مراکز استان پای کار مدیریت و کاهش مصرف گاز آمده اند، قدم منسجم و محکم بعدی را باید مردم برداشته و در این عرصه یاری رسان سایر همشهریان و هموطنان خود بشوند تا زمستان سرد، به زمستان تلخ تبدیل نشود و خاطره خوش دیگری از ایثار و از خود گذشتگی مردم قم در تاریخ کشور ثبت بشود.
 
جهاد و همدلی اینبار با کاهش شعله ها / قمی ها پای کار کاهش مصرف آمدند
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار