همزمان با میلاد برترین بانوی دو عالم، جشن بزرگ «مادران و دختران فاطمی» در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲ 14 January 2023

به گزارش تابناک قم، همزمان با میلاد با سعادت دخت نبوت، همسر ولایت، مادر امامت، حضرت فاطمه زهرا(س)، جشن بزرگ مادران و دختران فاطمی به همّت گروه تبلیغی جهادی رشد و با حضور بیش از یک هزار نفر از بانوان و دختران، در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا (س) قم برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام حسن‌علی خوئینی مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و روز مادر، به نقش برجسته‌ والدین و خصوصا مادر در سرنوشت و عاقبت انسان اشاره کرد و گفت: هر برکتی در زندگی بخواهیم، می‌توانیم با دعای پدر و مادر به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه همزمانی میلاد امام خمینی(ره) و مادر سادات حاوی پیام‌های بزرگی است، خطاب به بانوان و دختران حاضر در برنامه گفت: قطعا این‌گونه حرکات فرهنگی، با حمایت و حضور مستمر شما، ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین در این مراسم جشن، خانم نورا از طلاب کانادایی، با اشاره به شعار آزادی در غرب، از محدودیت‌های زن مسلمان در کشورش سخن به میان آورد و ایران اسلامی را بهترین کشور برای احترام به جایگاه و شخصیت زن دانست.

وی به بیان مقایسه‌ بین حوزه‌های علمیه در کشورهای مختلف پرداخت و با توجه به مشکلات موجود جهت تحصیل بانوان، از ویژگی‌های مثبت و اثرگذارِ جامعه‌الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران در ایران گفت.

تجلیل از ۱۰۰ مربی خواهر که به صورت جهادی، به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام دارند، از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار