نماینده قم در خانه ملت گفت: از جمله کارهای سخت اقتصادی و ساختارشکنی‌ها حذف ارز داروهایی بود که با وجود قاچاقچیان و رانت‌خواران به جیب مردم نمی‌رسید.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 10 January 2023

به گزارش تابناک قم، دوره طرح ولایت با عنوان «ولایت فقیه جریان حاکمیت حق» به همت سازمان پیشکسوتان استان قم با حضور پیشکسوتان نیروهای مسلح در سالن همایش‌های شهید اخلاقی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در این همایش با اشاره به سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به توضیح فرازی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این شهید عزیز پرداخت و اظهار کرد: شهید سلیمانی هم قهرمان ملی بودند و هم قهرمان امتی، قهرمان ملی بودند از این جهت که ده‌ها میلیون نفر از مردم و به‌ویژه جوانان در داخل کشور از تیپ‌ها و قیافه‌ها و مدل‌های مختلف پوشش در تشییع جنازه ایشان حضور یافتند و به ایشان افتخار کردند، قهرمان امتی بودند که در تمام جهان اسلام و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نسبت به ایشان ادای احترام و تجلیل کردند.

وی اظهار کرد: اگر بخش زیادی از مشکلات کشور به دلیل سوءمدیریت بوده است، امروز که هر سه قوه در دست نیروهای جریان انقلاب است و از چهار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از جریان انقلاب، سه نفرشان در دولت و یک نفرشان نیز در شهرداری تهران و هم افزا با آنها است دیگر نباید مشکلات ناشی از سوءمدیریت به این شکل باقی بماند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اینجانب هم با قوت وجدیت از دولت انقلابی حمایت و دفاع می‌کنم و هم به عنوان نماینده و خادم مردم در خانه ملت، هرجا عملکرد دولت قابل دفاع نباشد آن را نقدمی‌کنم و تذکر لازم را می‌دهم و به وظیفه خود عمل کنم ولو نیاز به به سوال از آقای رئیس‌جمهور در مجلس باشد.

وی با تاکید بر اینکه با حفظ منافع ملی باید در مسیر حرکت کرد، عنوان کرد: دولت رئیسی با مشکلات ساختاری روبرو است که نیازمند یک ساختارشکنی است، برخی از مشکلات از گذشته باقی مانده و کهنه است و هر کسی سکان را در اختیار می‌گرفت با این قبیل مشکلات روبرو می‌شد، دولت قبلی می‌گفت خزانه خالی را تحویل گرفته اما دولت رئیسی اکنون باید ماهانه ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت گذشته را بدهد و به نوعی خزانه پیش‌خور شده را دریافت کرده است.

ذوالنوری مطرح کرد: تا سال ۱۴۰۴ دولت رئیسی باید سالی ۱۴۴ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت روحانی را پرداخت کند و این کار رئیسی را سخت کرده است.

وی ادامه داد: از جمله کارهای سخت اقتصادی و ساختارشکنی‌ها حذف ارز داروهایی بود که با وجود قاچاقچیان و رانت‌خواران به جیب مردم نمی‌رسید و دولتی‌ها همزمان با آزادسازی قیمت دارو سیستمی را عملیاتی کردند تا پول دارو به جیب مصرف کننده برسد.

ذوالنوری با اشاره به وضعیت بین‌المللی امروز خاطرنشان کرد: دولت پوتین با اوکراین درگیر شد و حدود ۴۰ درصد نهاده‌های دامی دنیا در منطقه، زیر بار آتش بود و این موضوع یک شوک برای دنیا به دنبال داشت و قیمت غذا در اروپا هم افزایش قابل توجه داشته است اما در مجموع دولت برنامه‌های اقتصادی دیده و در حال پیش بردن آن است.

وی با تاکید بر این‌که انتصاب‌های نادرست هم مشکل‌ساز خواهد بود، عنوان کرد: دولت در شرایط امروز یک میلیارد دلار در سامانه نیما قرار می‌دهد، برای مصرف کشور در مسافرت و واردات جنس و غیره کمبود ارز نداریم و یک میلیارد دلار در سامانه نیما قرار می‌دهیم اما همه آن مصرف نمی‌شود و قیمت امروز دلار در بازار به علت چالش‌های دیگر است.

ذوالنوری اضافه کرد: اگر اوضاع اقتصادی بی‌ثبات بشود مردم به فکر چاره می‌افتند و تومان را به دلار تبدیل می‌کنند و در شرایط امروز دولت باید ثبات قیمت در کالاهایی که ربطی به دلار ندارد را حفظ کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه‌های اخیر مراجع از وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: مراجع عظام تقلید در دیدارهای اخیر خود با رئیس مجلس، حمایت از نظام اسلامی را مطرح و بعد از آن از مشکلات اقتصادی گلایه کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس قبلی در سال آخر خود قانون «از کجا آوردی» را برای مسئولان تصویب کرد و قوه قضائیه نیز به این موضوع ورود کرد اکنون هم تیمی در مجلس حضور دارند که از نمایندگان می‌خواهند اموال خود را ثبت کنند.

ذوالنوری با بیان اینکه مالیات خانه‌های خالی نیز به دست دولت رسیده است، عنوان کرد: دولت در شناسایی خانه‌های خالی ضعف دارد و سامانه جامعی که مشخص کند افراد چند خانه خالی دارند وجود ندارد و سامانه‌ای برای رفع این مشکل درنظر گرفته شده است. هر چند باید این نکته را بگوییم که بُعد نظارتی مجلس و نظارت سیستمی و جمعی و متشکل مجلس ضعیف است و هر نماینده به ناچار باید به صورت فردی نظارت را پیگیری کند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این‌که طرح صیانت از دور تصویب مجلس خارج شده است، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که مهم‌ترین بستر اغتشاشات اخیر فضای مجازی بود و افرادی که در این حوزه کم‌کاری کردند در خون‌های ریخته شده شریک هستند.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی نقش مهمی در همه ابعاد زندگی مردم دارد و از طرفی پلتفرم‌های خارجی در مقابل قوانین و منافع ملی کشور ما پاسخ‌گو نیستند و همکاری نمی‌کنند بلکه به ایفای نقش تخریب و تهدید امنیت ملی ما می‌پردازند، گفت: ما در شرایط امروز که بسترهای خارجی بسته است باید به دنبال حمایت از بسترهای داخلی باشیم و در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تسریع کنیم

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار