سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای احداث 3500 سلول پارکینگ در مناطق هشتگانه شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 10 January 2023

به گزارش تابناک قم، سید امیرعباس صفوی با اشاره به مشکلات و کمبود پارکینگ در شهر اظهار داشت: امروز در بخش پارکینگ با عقب‌ماندگی‌های بیش از یک دهه‌ای روبه‌رو هستیم که باید با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و علمی این فاصله جبران شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارک‌های غیرمتعارف در معابر اصلی خیابان را به‌عنوان یکی از مشکلات حذف پارکینگ در شهر مورد توجه قرار داد و افزود: این مشکل تنها به هسته مرکزی شهر مربوط نمی‌شود و ما امروز شاهد مشکلات زیادی در تمام نقاط شهر هستیم که باید مدیریت شود.

وی از برنامه‌ریزی جامع در حوزه پارکینگ برای همه مناطق شهر خبر داد و بیان کرد: از سال گذشته مطالعات جامعی برای ساخت و احداث پارکینگ در مناطق هشتگانه آغازشده و پتانسیل‌های هر منطقه برای احداث پارکینگ به‌صورت مجزا شناسایی‌شده است.

صفوی خاطرنشان کرد: در این برنامه ساخت انواع پارکینگ‌های طبقاتی، مکانیزه و موقت دیده‌شده است و در سال ۱۴۰۱ نیز ردیف بودجه‌ای برای احداث پارکینگ طبقاتی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد تا بتوانیم ساخت پارکینگ را دنبال کنیم.

وی از ساخت بیش از 3500سلول پارکینگ در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد پارکینگ به‌صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود و باید در نظر داشته باشیم ساخت پارکینگ زمان‌بر بوده و در حال حاضر نقشه‌ها تصویب‌شده و زمین به پیمانکار تحویل داده‌شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان تأکید کرد: عقب‌ماندگی چند دهه در ساخت پارکینگ را نمی‌توانیم بدون برنامه و ناگهانی حل کنیم، زیرا تنها ساخت پارکینگ نمی‌تواند مشکلات ترافیکی شهر را حل کند، زیرا ساخت پارکینگ خود عامل تشویق سفر با خودروی شخصی بوده و ما نیاز داریم مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای خودروی شخصی دعوت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار