دبیر نخستین جشنواره رسانه ای «میراث سرد» از برگزاری این جشنواره با محوریت صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷ 08 January 2023

به گزارش تابناک قم، حسین طالب علی دبیر این جشنواره با اشاره به سرد شدن هوای کشور و چالش‌ تامین گاز مصرفی،‌ اظهار داشت: طبق آمار بیش از ۷۰ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و درهفته‌های گذشته مصرف گاز از 600 میلیون متر مکعب گذر کرده و میزان بی سابقه‌ای را رقم زده که این نحوه مصرف می‌تواند چالش‌های فراوانی را برای مردم و دولت در تامین گاز و حتی برق به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر فرهنگ مصرف گاز در کشور یکی از الزامات اساسی برای رفع این مشکل است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بهینه سازی مصرف انرژی، به ویژه گاز و برق در جامعه اثرگذار باشند و از این رو شرکت گاز استان قم با همکاری خانه مطبوعات با هدف قدردانی از اصحاب رسانه و هنر برای مشارکت در این فرهنگ سازی حیاتی، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای «میراث سرد» کرده‌است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه ای میراث سرد ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تک عکس خبری، چند رسانه‌ای شامل موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پوستر، پادکست، فیلم خبری و مستند در سطح استان قم برگزار می‌شود.

وی به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: گاز مصرف بهینه و صرفه‌جویی، گاز و مصرف ایمن، گاز و رفاه اجتماعی، گاز و محیط زیست، گازرسانی روستایی و مهاجرت معکوس و توسعه گازرسانی در استان قم محورهای این جشنواره رسانه ای است که اصحاب رسانه و هنر می‌توانند آثار خود را حول آن تولید و منتشر کنند.

طالب‌علی افزود: به نفرات اول هر بخش تندیس، لوح تقدیر و مبلغ نقدی 20 میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ نقدی 15میلیون ریال، نفرات سوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ نقدی 10میلیون ریال و همچنین به تعدادی از شرکت‌کنندگان این جشنواره به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد.

وی ادامه داد: آثاری قابلیت شرکت در این رویداد رسانه‌ای را دارند که از اول دی ‌ماه 1401 تا 30 بهمن ماه 1401 در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری (ویژه استانی) دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

طالب علی با دعوت از اصحاب رسانه استان قم برای شرکت در این رویداد رسانه ای خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان قم برای دریافت فراخوان و فرم ثبت نام به وب سایت خانه مطبوعات استان قم مراجعه کرده و آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به همراه فرم ثبت‌نام تا تاریخ 5 اسفند ماه 1401 به شماره 09924709550 در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار