توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع) انجام شد:
معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از انتشار و ترجمه ۲۶۰۰ عنوان کتاب به ۵۸ زبان دنیا با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳ 08 January 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان در نشستی در حاشیه نمایشگاه «انوار هدایت»، به پیشینه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: این نهاد دینی در سال ۱۳۶۹ با فرمان مقام معظم رهبری با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان و حمایت فکری و فرهنگی پیروان اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان تأسیس شد.

وی به تشکیل مجمع عمومی این نهاد دینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۳۹ عضو این مجمع هر چهار سال یک‌بار گردهم می‌آیند و به مباحثی پیرامون نشر معارف اهل‌بیت(ع) و مشکلات و چالش‌های پیروان اهل‌بیت(ع) می‌پردازند.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: همچین شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز سالی چند مرتبه در طول سال با حضور ۲۴ اندیشمند ایرانی و خارجی تشکیل می‌شود و برنامه سالانه و بودجه مجمع را بررسی کرده و برای رفع چالش‌های گسترش فرهنگ دینی هم‌اندیشی می‌کنند.

فرمانیان همچنین به فعالیت دو معاونت «بین‌الملل» و «علمی و فرهنگی» در ساختار سازمانی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ارتباط با مؤسسات بین‌الملل شیعه در سراسر جهان و مجامع محلی و ۱۴۰ کشور جهان از وظایف معاونت بین‌الملل است.
معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از انتشار و ترجمه ٢ هزار و ۵۹۲ جلد کتاب به ۵۸ زبان دنیا با هدف نشر معارف اهل‌بیت(ع) خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون نسخه کتاب در جهت گسترش معارف ائمه معصومین(ع) در مسائل عقیدتی، فقهی و اخلاقی در کشورهای مختلف توزیع شده است.

فرمانیان افزود: برگزاری ۱۸۰۰ دوره آموزش کوتاه مدت مهارتی و معرفتی، حمایت از نشریات بین‌المللی، شرکت در ۲۶۱ نمایشگاه داخلی و خارجی، راه‌اندازی شبکه ثقلین به زبان عربی با هدف تولید محتوای رسانه‌ای و تأسیس دانشگاه اهل‌بیت(ع) با هدف جذب دانشجویان خارجی و تربیت محققان بین‌الملل از دیگر تلاش‌های معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بوده است.

وی رویکرد مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سه سال اخیر را اجرای برنامه‌های تحولی عنوان کرد و گفت: ما قبلا‌ً بیشتر بر موضوع ترجمه آثار متمرکز بودیم اما در حال حاضر به سمت تألیف حرکت کرده و بنا داریم از ظرفیت قلمی اندیشمندان و نویسندگان شیعه برای تألیف آثار به زبان بومی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه «انوار هدایت» اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از سیاست‌های دوره جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ‌برون‌سپاری فعالیت‌ها به مؤسسات غیردولتی، خودجوش و جهادی است، این نمایشگاه با حضور ۳۰ مؤسسه فعال بین‌الملل در حوزه نشر اندیشه‌های اهل‌بیت(ع) در راستای معرفی ظرفیت‌ها و هم‌افزایی آنها برپا شد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: در این نمایشگاه محتواهای مختلف به ۱۰ زبان مطرح جهان از جمله انگلیسی، اسپانیولی، هندی و اردو تولید شده و در ۳۰ غرفه به مخاطب ارائه شد.

فرمانیان بر لزوم تقویت مؤسسات خصوصی فعال در عرصه بین‌الملل تأکید کرد و گفت: حمایت از مؤسسات خودجوش جهادی از وظایف مهم مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار