استاندار قم در جمع دانشجویان مطرح کرد؛
استاندار قم در جمع دانشجویان از اجرای طرح آب‌رسانی به روستاها و جذب ۱۹ هزار میلیارد ریال بودجه جدید در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 08 December 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در نشست صمیمی با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان در دانشگاه قم اظهار داشت: تحریف، بر زبان آوردن رکیک‌ترین کلمه‌ها، اهانت به مقدسات، اهانت به استاد، روحانی، جوانان، به یک خانم و استفاده سلاح سرد و گرم ازجمله موارد تأمل‌برانگیز مربوط به این حوادث است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: طی ۲ ماهه گذشته، اولین کاری که انجام داده‌ایم، تقریباً ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سفر دی‌ماه سال گذشته رئیس‌جمهور به استان متمم گرفتیم، که بخشی از آن عملیاتی شده است.

استاندار قم ابراز کرد: در همین ایام، بخشی از طرح آب‌رسانی به ۳۵ روستا انجام شد و بخشی دیگر نیز در حال اجراست، و بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور تعریف‌شده با جدیت دنبال می‌شود گفت: طرح آب‌رسانی به یک روستا افتتاح شد، انتقال آب و ساخت مخازن را نیز پیگیری می‌کنیم.

شاهچراغی در ادامه با پذیرش برخی گله‌مندی‌هایی که در حوزه پیشرفت‌های علمی صورت می‌گیرد تصریح کرد: در این ۲ ماه اخیر، ۲۱ واحد و عرصه فن‌آوری جدید راه‌اندازی شده، سه شرکت جدید دانش‌بنیان تأسیس، یک شرکت خلاق در پارک علم و فن‌آوری ایجاد شد و ۱۰ طرح هم در فرآیند ثبت اختراع قرار گرفت.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه ایجاد دهکده فن‌آوری کشاورزی استان با امضای تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های علوم و کشاورزی گفت: ۶ تفاهم‌نامه نیز بین پارک علم و فن‌آوری و واحدهای صنعتی منعقد شد.

استاندار قم اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر در همین مقطع ۲ ماه گذشته، یک جشنواره با ۴۳ گروه نمایشی برگزار شد که نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌ایم، ۱۱۰ نمایشگاه هم برپا و یک مجموعه بین‌الملل تحت عنوان موزه فرهنگ و هنر نیز افتتاح شد.

برای ساماندهی بافت‌های فرسوده قم یک قطعه زمین ۴۸ هکتاری مشخص شده است

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و تاریخی قم یک قطعه زمین ۴۸ هکتاری مشخص‌شده و مجوز و اختیارهای آن را از تهران گرفتیم، اذعان کرد: حدود ۴۳۰ سند جزئی برای آن صادرشده، ۵۰ هزار میلیارد ریال قیمت آن است، در اختیار ۱۰ طرح شهری است که در تسهیل شرایط زندگی تأثیر زیادی دارد.

شاهچراغی با ذکر اقدام‌های صورت گرفته در حوزه صنایع فرهنگی نیز گفت: شهرک صنعتی شهاب که برای حوزه چاپ و نشر پیش‌بینی‌شده، سه سال متوقف بوده، اما آن را تعیین تکلیف کرده‌ایم و تقریباً راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی و هنرهایی که با فرهنگ و بوم کشور و استان همخوانی دارد نیز پیش‌بینی‌های متعددی شده و کارهایی از قبیل واگذاری زمین و تلاش برای کاهش قیمت زمین انجام‌شده است.

استاندار قم همچنین ظرفیت بالای استان در حوزه هنر و موسیقی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در قم هنرمندان مهمی در بخش‌های مختلف داریم و اتفاقاً چهره‌های شاخص هنرهای نمایشی، خوشنویسی و حرفه‌هایی نظیر چرم و منبت‌کاری کشور از این استان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: ما مدیرانی در استان داشته‌ایم که به‌واسطه ضعف عملکرد جابه‌جا کرده‌ایم، اما ضرورت ندارد جابه‌جایی هر مدیری را رسانه‌ای کنیم.

شاهچراغی یادآور شد: اگر ما با مدیری برخورد کرده‌ایم، به دلیل تخلف، اشتباه و یا جرم خاصی بوده، و به معنای این نیست که در همه ابعاد مشکل داشته است.

میانگین سنی مدیران استان ۸ سال جوان‌تر شد

وی همچنین اهمیت جوان‌گرایی در انتصاب مدیران را مورد تأکید قرار داد و گفت: میانگین سنی مدیران استان ۸ سال جوان‌تر شده و مدیران جوانی که آورده‌ایم، نیز عمدتاً مدیران خوب، متعهد و متخصص هستند.

استاندار قم همچنین اظهار داشت: حجاب یک تکلیف قانونی است و در اینکه قانون باید در مورد این موضوع اعمال شود، تردیدی نیست، ما حمایت می‌کنیم، اگر کاری هم انجام بدهیم برابر قانون است، فراتر از قانون و شرع برای خودمان وظیفه‌ای قائل نیستیم؛ دانشجو، رئیس دانشگاه، مردم کوچه و بازار و کاسب همه وظیفه دارند.

وی بیان داشت: اگر به حجاب به این منظر که صیانت است، توجه شود، بسیاری از نظام مسائل ما حل خواهد شد، به‌طور حتم زنان مؤمن و انقلابی نیز به این نکته توجه دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار