استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن می‌خواهد اسلام را از دایره حکمرانی حذف کند اما ملت ایران استوار مسیر انقلاب اسلامی را ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 08 December 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه قم اظهار داشت: امروز جوانان ایرانی الگوی جوانان کشورهای مقاومت شده اند، در حالی که ابتدای پیروزی انقلاب ما آرزو داشتیم که ادبیات مقاومت در کشور ما نهادینه شود، اما امروز می‌بینیم که کشورهای مختلف پرچم مقاومت را بلند کردند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: آشوب و بلوای ماه‌های اخیر، قرار بود از دانشگاه شروع شود و این برنامه مقرر شده بود که همزمان با بازگشایی دانشگاه و مدارس شکل گیرد و جلو رود و دشمن نیز این موضوع را اعلام کرده است.

وی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا ملت را از ادامه مسیر انقلاب اسلامی بترسانند و اما ملت و دانشجویان پاسخ آنان را دادند.

پناهیان با بیان اینکه دشمن امروز داعش وار به میدان آمد تا ارزشی بودن نظام را به چالش بکشد افزود: دشمن در حوادث گذشته، مردمی بودن و در سال ۹۸ نیز تلاش کرد ناکارآمد بودن نظام اسلامی را به چالش بکشد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در این حوادث اخیر به مقدسات توهین کردند و بعد به سراغ حرم احمد بن موسی رفتند؛ شخصیتی که ۱۵ هزار نفر را از مدینه به خراسان رهسپار کرده بوده بود تا با امام رضا (ع) همراه شوند.

وی بیان داشت: سیاستمداران آمریکایی انقلاب و ملت بزرگ ایران را نمی‌شناسند و روز دانشجو امسال نشان داده شد که بعد از ۷۰ سال نگاه ملت تغییر نکرده است و مسیر انقلاب استوار به پیش می‌رود.

هدف دشمن کنار گذاشتن اسلام از دایره حکمرانی است

دانشجو نقش محوری و تأثیرگذار در عرصه پیشرفت کشور دارد

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه دانشجو نقش محوری و تأثیرگذار در عرصه پیشرفت کشور دارد افزود: شهید معصومی که در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید به گفته پدرش چند سالی طلبه بود و بعد از آن با پشت کار مراحل علمی را در دانشگاه سپری کرد و کارهای بزرگی انجام داد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: مسئولین باید حق دانشجویان را ادا کنند، چرا که جوانان این مرز و بوم دارای هوش و ذکاوت بسیاری هستند و این حق دانشجویان نیست که او را درگیر خواسته‌های شهوانی در محیط دانشگاه کنند.

پناهیان گفت: دانشجویان باید بدانند که دشمنان برای جایگاه آنان نقشه کشیدند و نباید اجازه داد که برخی دانشجویان فریب دشمنان را بخورند هر چند که در این حادثه‌های اخیر شاهد بودیم که جوانان این ملت با این اغتشاشات همراهی نکردند.

وی ادامه داد: مسئولین این قدرت را داشتند که در ابتدای روزهای اغتشاش، برخورد سختی با کسانی که در خیابان بودند انجام دهند که این کار را نکردند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی بیش از ۱۷ هزار نفر از ملت ایران توسط منافقین ترور شدند و باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

هدف دشمن کنار گذاشتن اسلام از دایره حکمرانی است

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند که حوزه و دانشگاه باید چهارچوب‌های اصیل اسلام ناب را در اختیار بسیج قرار دهند و بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت جهانی باشند و این امر شدنی است.

وی گفت: ایران امروز به عنوان قدرت برتر، معادلات دنیا و منطقه را تغییر می‌دهد و این امر در سند امنیت راهبردی آمریکا آمده است و آنها می‌گویند در برابر اقتصاد چین نمی‌توانیم ایستادگی کنیم و در عرصه سیاسی نیز با روسیه مواجه هستیم و اعتراف می‌کنند جایگاه حکمرانی آمریکا متزلزل شده است.

دشمن از جایگاه ولایت فقیه هراس دارد

پناهیان عنوان داشت: دشمن از جایگاه ولایت فقیه هراس دارد و به همین دلیل می‌بینیم که بی احترامی در لحن و ادبیاتشان دیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دشمن می‌خواهد اسلام را از دایره حکمرانی حذف کند و دانشجویان اجازه جولان به اراذل و اوباش آمریکایی در دانشگاه‌ها را ندادند و در حوزه نیز این روحیه انقلابی وجود دارد و امید است تا رسیدن به مقصد نهایی، استوار و ثابت قدم در مسیر انقلاب اسلامی باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار