مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی که از روز پنج‌شنبه ۲۱ مهر ماه آغاز شده، امروز چهارشنبه ۱۶ آذر به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 07 December 2022

به گزارش تابناک قم، وام‌های دانشجویی به ۵ دسته "تحصیلی"، "ودیعه مسکن متاهلی"، "شهریه"، "بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور" و "تغذیه" طبقه‌بندی می‌شوند. میزان وام تحصیلی دانشجویان در سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته معادل یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲-۱۴۰۱) مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته معادل یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که مبلغ این وام در سال تحصیلی جاری، ۳ میلیون تومان است.

دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال تحصیلی گذشته مبلغ ۶ میلیون تومان برای وام تحصیلی دریافت می‌کردند. وام این گروه از دانشجویان با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال تحصیلی جدید رسید.

وام مسکن به ۳ گروه "شهر تهران"، "کلان‌شهرها" و "سایر شهرها" تقسیم می‌شود، در سال تحصیلی گذشته، میزان وام مسکن در پایتخت معادل ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. در سال تحصیلی جدید، این مبلغ معادل ۳۵ میلیون تومان است. وام مسکن متاهلی در کلان‌شهرهای ایران برای سال تحصیلی گذشته معادل ۲۶ میلیون تومان بود؛ مبلغ این وام در سال تحصیلی جدید ۳۰ میلیون تومان است. همچنین این وام در سایر شهرهای ایران در سال تحصیلی گذشته، مبلغ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، معادل ۲۵ میلیون تومان برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

میزان وام شهریه در سال تحصیلی گذشته برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ناپیوسته معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. این مبلغ امسال، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته‌ شده است.

مبلغ وام شهریه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال تحصیلی جدید با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به مرز ۳ میلیون تومان رسیده است. همچنین مبلغ وام شهریه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال تحصیلی گذشته معادل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال تحصیلی جدید به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

دانشجویان متاهل نیز دو برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند، اگر به دانشجوی مجردی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام تحصیلی در طول یک ترم تعلق بگیرد، این مبلغ برای دانشجویان متاهل ۱۳ میلیون تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار