یکی از مراجع تقلید گفت: امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 07 December 2022

به گزارش تابناک قم، جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور در دفتر این مرجع تقلید با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: حضرت در این روایت مهم فرمودند «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا ، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ / علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می گیرند».

وی ابراز داشت: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از مرزهای بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه ریزی کرده اند و ما هم باید مرزها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.

استاد دروس خارج فقه حوزه بیان داشت: شناسایی مرزها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا نماییم. اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه به ویژگی‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید ویژگی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.

وی با بیان اهمیت مردم در جامعه، بیان داشتند: امام علی (ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده اند و ما شاهد بوده ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: امروز فتنه و فساد زیاد شده و برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.

این مرجع تقلید خطاب به حوزویان خاطرنشان کرد:  امام خمینی(ره) در صحیفه نور عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت، همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار