رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: محصولات گیاهان دارویی بخش عمده‌ای از فرآورده‌های مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان قم را شامل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 07 December 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی مصری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپا شده است، اظهار کرد: محصولات گیاهان دارویی بخش عمده‌ای از فرآورده‌های مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان قم را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرکز تلاش شده ترکیب گیاهان دارویی در موارد مختلفی استفاده شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به درمان کیست‌های تخمدانی و مواد ضد تشنج اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از فرآورده‌های این مرکز نیز به‌صورت ماده اولیه است، مطرح کرد: در حال حاضر مراحل ثبت اختراع این مواد نیز در حال انجام بوده و در آینده هرکدام به محصولی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم در دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور شتاب‌دهی به این فعالیت‌ها وجود دارد، عنوان کرد: می‌توانیم پژوهش‌های علمی و ثبت اختراع محصولات را انجام دهیم تا نهایتاً این فرآورده‌ها به سمت تجاری‌سازی بروند.

مصری، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم این برنامه‌ها را با رویکرد تقدیر و تشویق از محققین دانشگاه انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت کشور باید اقدامات دانش‌پایه موردتوجه باشد، تصریح کرد: فعالیت‌ها باید علمی، هوشمندانه، سازگار با طبیعت و با پیوست سلامت باشند تا بتواند نیازهای بشر و جامعه را حل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در واقع فعالیت‌ها باید بر پایه دانش‌بنیان، فناوری و تحقیقات انجام شوند، یادآور شد: در غیر این صورت صرفاً تجاری‌سازی و مونتاژ، اقتصاد را شتاب نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پیشران مسائل کشاورزی، منابع طبیعی و صنعت در کشورمان باشند.

مصری در پایان اظهار داشت: یکی از مراکز خوب کشور در درمان ناباروری، جهاد دانشگاهی است که ماهم در استان در تلاش کمک به این مرکز هستیم تا مجوزهای لازم را در حد لزوم پس از استانداردهای مدنظر به آن‌ها بدهیم تا در استان قم هم شتاب بیش‌تری داشته باشد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار