مهمی که مدعی العموم هم خواستار آن شد؛
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند موعظه و کارهای فرهنگی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه در این عرصه نقش مهم و موثری دارد و دستگاه قضایی حمایت کاملی برای اجرای آن خواهد داشت. وی همچنین از کار و مطالعه بر روی مساله حجاب توسط مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی و اعلام آن تا 15 روز دیگر خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 03 December 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست " تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر" درقم، انجام کار های فرهنگی برای بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر را لازم دانست و در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه، از حمایت کامل دستگاه های قضایی برای اجرای این نقش خبر داد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: واقعیت این است که بسیاری از جوانان ما به دام رسانه‌های خارجی و دشمن افتادند و امروز گرفتار زندان و حبس شدند و لازم است تا نهادهای فرهنگی مانند حوزه علمیه به این افراد کمک کنند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی برای اولین بار در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب، یک مجموعه بزرگ و هماهنگ را علیه ایران پای‌کار آورده و بسیج کرده ،شکل و سبک و سیاق توطئه های دشمنان در مقابله با انقلاب طی ۴ دهه گذشته هرگز به این صورت ترکیبی نبوده‌است.

منتظری در ادامه سخنان خود، صحبت‌ هایش را حاصل نتایج و اطاعات واقعی دانست و گفت: جنگ ترکیبی که امروز دشمن رقم‌زده با اتاق‌های فکر قدرتمند و هزینه‌های بالا و هم‌افزایی و هماهنگی بین انگلیس، اسرائیل غاصب، آمریکا و چندین کشور دیگر در جریان است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی کنونی آمیخته‌ای از جنگ‌های سیاسی، سایبری، فرهنگی، روایت جعل در اخبار و اطلاعات،نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و برهم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای همسو و ایجاد اختلافات دینی، قومی و مذهبی است.

دادستان کل کشور با تاکید برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب عنوان کرد: دشمن برای ایجاد اختلافات در حوزه مذهب و اقوام بشدت در حال تلاش است و با تمام وجود برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی برنامه‌ریزی نموده‌است.

این بخش از سخنان دادستان کل کشور که نتیجه رصد و بررسی دستگاه قضا می باشد، شفاف سازی از اقدامات دشمنان در بخش جنگ سرد است و مطالبه ای کامل از دستگاه های فرهنگی، از جمله حوزه های علمیه را به همراه دارد. مهمی که محل ایراد و پرسش های گوناگونی است و باید دید حالا با مطالبه مدعی العموم به کجا خواهد رسید و تغییر رفتار و یا اقدامات این مراکز چگونه خواهد بود.

منتظری در بخش دیگری از سخنان، جنگ نظامی و ایجاد ناآرامی را از اهداف مهم دشمنان در حوادث اخیر یادکرد و بیان داشت: طی حوادث اخیر دشمن تلاش کرد تا محموله‌های زیادی از سلاح‌های سبک و سنگین در بین اغتشاشگران توزیع کند.

دادستان کل کشور با تاکید بر آموزش و توزیع سلاح‌های سبک و سنگین در اقلیم کردستان توسط رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناآرامی در ایران بیان کرد: این قبیل از اقدامات اسراییل غاصب مصداق بارزی از جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی مردم و مسوولان باید مانند یک سرباز مجهز به علم و سایر تجهیزات مورد نیاز جهاد تبیین در صحنه باشند، باید ملت نسبت به هجمه همه‌ جانبه دشمنان در ابعاد مختلف آشنا شوند؛ شرایط و فشارهای کنونی بسیار بیشتر و بدتر از دوران جنگ تحمیلی است.

15 روز تا پایان مطالعات و تحقیقات مجلس بر حجاب

دادستان کل کشور در ادامه کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد.

وی گفت:دستگاه قضایی به دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست؛ منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به دنبال حل مدبرانه‌ای مساله هستند.

منتظری اظهار داشت:دستگاه قضایی در حال تدوین و پیش‌نویس لایحه مربوط به حوزه عفاف و حجاب است.

از آزادی بی نقشان تا ضرورت جدایی صف معترضین و اغتشاشگران

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در تمام استان‌ها آغاز شده ،گفت: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر که نقش موثری دراغتشاشات اخیر نداشتند آزاد شدند ولی کسانی که دست به تخریب اموال عمومی و قتل شدند طبق ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

منتظری با تاکید بر ضرورت جدایی صف معترضین و اغتشاشگران، افزود: دادستانی کشور نسبت به جدایی صف معترضین و جلوگیری از بی‌عدالتی در صدور حکم و حبس حساسیت دارد و با دقت آن را بررسی می‌کند.

بستن فضای مجازی یا تداوم فیلترینگ

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در مورد مسأله حقوق عامه که دامنه گسترده ای دارد و دستگاه قضا هم در صیانت این حقوق مسؤولیت دارد، بنده جدی این مسأله را دنبال کرده ام و بسیار مصادیق گسترده ای دارد؛ چون این حقوق عامه قانونی نداشت، آئین نامه‌ای برای آن تنظیم کردیم. این مساله فراقوه ایست و تنها به قوه قضائیه ارتباط ندارد.

جمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار