مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم از افتتاح تقاطع باغیک_ دستجرد_ تفرش که یکی از نقاط حادثه خیز کشوری است، در خردادماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 03 December 2022

به گزارش تابناک قم، حسین فراهانی زنجیرانی روز جمعه در حاشیه بازدید سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم از طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک-دستجرد-تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک - تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال در استان قم عملیاتی شد.

ایمن سازی تقاطع پر حادثه خیز باغیک_تفرش، تا هفت ماه

وی اضافه کرد: در این طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می شود.

زنجیرانی خاطرنشان کرد: هزینه مورد نیاز پروژه به صورت مشترک و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استان قم تامین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم ادامه داد: این طرح مهم که از تیرماه سال‌جاری آغاز شده تا خرداد ماه سال آینده بصورت کامل در اختیار مردم قرار می گیرد.

گفتنی است، سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم امروز ضمن بازدید از طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک-دستجرد-تفرش، به پیگیری مشکلات احداث این پروژه پرداخت.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

بخش خلجستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به حساب می‌آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار