امام جمعه قم سفرهای استانی مداوم رئیس جمهور را نوید بخش تحول و پیشرفت در مناطق مختلف کشور دانست و گفت: تشکر واقعی و عملی مسئولان از مردم با حل معضل بیکاری، کنترل تورم و تقویت پول ملی محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 03 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد به آیه ۵۹ سوره توبه اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه از سر دلسوزی به افرادی که نسبت به عدالت پیامبر صلوات الله علیه و آله انتقاد می کردند می فرماید اگر به جای کج خلقی و عیب جویی نسبت به خدا و پیامبر به آنچه خدا مقدر فرموده راضی می شدند برایشان بهتر بود.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه در مقابل اعتراض منافقان راه به آنها نشان می دهد، گفت: خداوند به چهار نکته اشاره می کند که اول طی کردن راه رضای خدا و رسول است زیرا رسول خدا و رهبری که از طرف خدا منصوب شده است راه رضای خدا را می رود و مصلحت جامعه را به مصلحت خودش ترجیح می دهد.

امام جمعه قم ادامه داد: انسان مؤمن باید از روی اعتقاد بگوید خدا ما را کافی است؛ باید باور داشته باشد که خدا و رسول از فضل و کرم خود به او عطا می کنند و باید بداند که به سوی خدا در حرکت است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان با گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهار کرد: مقام معظم رهبری از قول شهید بهشتی نقل کردند که دانشجو موذن جامعه است و وقتی خواب بماند مردم هم خواب می مانند بنابراین دانشجویان بیدار کننده جامعه و گفتمان ساز هستند و تصور نکنند که کارهای دانشجویی بی اثر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز دانشجویان وظیفه سنگینی را در راستای شکل گیری مراحل تمدن نوین اسلامی بر دوش دارند، افزود: مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و تحریم های دشمن نشان داد که استقلال حقیقی و استکبار ستیزی پایدار نیازمند اقتصادی است که با نارضایتی غرب دچار تنش نشود زیرا اقتصادی که با سیاست خارجی سامان یابد با سیاست خارجی هم نابسامان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید لحظه ای از بنا نهادن اقتصاد مقاومتی غفلت کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته در سخنان حکیمانه ای بر ضرورت ارتقاء توان رزمی و دریانوردی در آب های بین الملل و استفاده از ظرفیت دریا در اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و زیرا اقتصاد دریایی از میدان ها مهم اقتصاد مقاومتی است که نیاز به هم افزایی دولت و نیروی دریایی ارتش و سپاه دارد.

سعیدی با تشکر از سفرهای استانی مداوم رئیس جمهور این سفرها را نوید بخش تحول و پیشرفت در مناطق مختلف کشور دانست و گفت:  انتظار این است که دولت مردان و مدیران با تأسی به روحیه جهادی رئیس جمهور و عملیاتی کردن دستورات ایشان با شتاب بیشتر در میدان امید آفرینی و حل مشکلات مردم تلاش کنند زیرا تشکر واقعی و عملی مسئولان از مردم با حل معضل بیکاری، کنترل تورم و تقویت پول ملی محقق می شود.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان مسئولان عراق را برای پیشرفت این کشور دارای منابع عظیم و پیشینه تمدنی شایسته دانستند تا با تکیه بر نیروی جوان خود عراق را به جایگاه واقعی خود برسانند.

امام جمعه قم در پایان از مردم، استاندار و مجموعه هایی که در استان قم از عفاف و حجاب پاسداری کردند تشکر کرد و بر لزوم همراهی و مطالبه مردم برای حفظ فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار