سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری پویش اهدای ۶۰۹۰ کتاب دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی قم به نیت شهدای این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 03 December 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به  برگزاری پویش اهدای ۶۰۹۰ کتاب دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی قم به نیت شهدای استان گفت:یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی، میزان سرانه مطالعه و علاقه‌مندی به کتاب، کتابخوانی و انتشار کتاب است.

او ادامه داد: استان قم به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز جهان اسلام که حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی زیادی را در خود جای داده است، علاوه بر سرآمد بودن در شهادت و سرافرازی، که شعار کنگره شهدای استان نیز به آن اشاره داشت، در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز سرآمد است.

توکلیان با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره شهدای ۶۰۹۰ شهید استان قم عنوان کرد: با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم، در نظر داریم به نیت ۶۰۹۰ شهید استان، یک بخش ویژه ۶۰۹۰ شهید استان را در کتابخانه مرکزی قم دایر کنیم که با همکاری و مشارکت مردم، ۶۰۹۰ کتاب دفاع مقدس در این بخش قرار خواهد گرفت.

او گفت: از همه مردم شهیدپرور و فرهنگ‌دوست استان قم دعوت می‌کنم تا با اهدای یک جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به کتابخانه مرکزی قم در این پویش شرکت کنند تا مجموعه‌ای غنی برای آشنایی نسل دهه ۸۰ و ۹۰، که بیش از ۶۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی استان را تشکیل می‌دهند، با فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار