عضو شورای اسلامی شهر قم ۳۰ پروژه شاخص شهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 01 December 2022

به گزارش تابناک قم، مجید اخوان امروز پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری اظهار داشت: بیش از ۹۰۰  پروژه در بودجه سالیانه شهرداری قم دیده‌شده که حدود ۳۰ پروژه از این تعداد جزء پروژه‌های شاخص و بزرگ در شهر است.

وی ۵۰ درصد بودجه  عمرانی شهرداری را مختص به پروژه‌های کلان دانست و افزود: این ۳۰ پروژه کلان که سهم زیادی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، نیاز به رصد و نظارت ویژه از طرف شورای اسلامی شهر و مدیران دارد و این نظارت بخشی از برنامه روزانه اعضای شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر قم، به بررسی بعضی از پروژه‌های شاخص شهر پرداخت و تصریح کرد: بلوار حکیم در ادامه  بلوار فردوسی یکی از این پروژه‌های شاخص در شهر است که از ادامه خیابان چهارمردان شروع می‌شود و  تا بزرگراه امام علی(ع) امتداد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر تا میدان ارتش ادامه پیداکرده و از طرف دیگر تا بلوار شهدای روحانیت و بلوار امام رضا(ع) ادامه پیدا می‌کند و به بزرگراه امام علی(ع) منتهی می‌شود که تملک قسمت انتهای آن در ۲۰ متری مهدیه تا میدان پلیس هنوز باقی‌مانده است.

اخوان از پیش‌بینی بودجه برای تملک بخش پایانی پروژه فردوسی در حدفاصل کلهری تا میدان پلیس خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ بودجه تملک برای این بخش از پروژه پیش‌بینی‌شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده این بخش نیز اجرایی شود و باید بدانیم برای اجرای پروژه نیاز به همکاری شهروندان و مالکان دارد.

وی سپس به پروژه زیرگذر جمهوری در میدان امام حسین(ع) نیز اشاره و اذعان کرد: این پروژه برای خروج بلوار جمهوری از بن‌بست تعریف‌شده و در حال حاضر از طرف منطقه چهار به میدان مرجعیت و بزرگراه آیت‌الله بروجردی و پردیسان می‌رسد و در منطقه دو به زیرگذر امام حسین(ع) منتهی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بلوار جمهوری در منطقه دو نیز از زیرگذر میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام و خیابان شهید ستاری و بزرگراه امام علی(ع) امتداد پیدا می‌کند تا گره ترافیکی در بلوار شاهد و میدان امام حسین (ع) رفع شود،  البته این بخش از پروژه در میدان امام حسین(ع) به اتمام رسیده و حتی کاشت درخت و روشنایی آن انجام‌شده اما در خروجی پروژه چند تملک هنوز باقی‌مانده است.

وی تأکید کرد: با تملک املاک خروجی پروژه و همکاری شهروندان تا دهه فجر این پروژه نیز افتتاح‌شده و زیر بار ترافیک می‌رود.

اخوان در ادامه تبدیل وضعیت تعدادی از رانندگان اتوبوس را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: از سال ۱۳۸۸ که سیاست خصوصی‌سازی در سازمان اتوبوسرانی آغاز شد، حدود ۴۰۰ اتوبوسی که آن زمان از دولت دریافت شد، به رانندگان واگذار شد و  جذب شرکت‌های خصوصی شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  نیز باوجود اتوبوس‌های ملکی شهرداری، سیاست بر برون‌سپاری بوده و رانندگان  جذب شرکت شده و حق‌وحقوق آن‌ها کامل رصد می‌شود و شهرداری برنامه‌ای برای جذب راننده اتوبوس در برنامه کاری خود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم، مشکلات خیابان امام خمینی(ره) و عقب‌نشینی ۹ متری این خیابان را مطرح و خاطرنشان کرد: خیابان‌های آذر، چهارمردان، باجک برای تعرض خیابان و عقب‌نشینی ۹ متری طرح دارند اما در طرح تفضیلی دوباره بررسی‌شده و عرض تغییر کرده و در حال بررسی است.

وی در پایان سامانه ۱۳۷ را راه ارتباطی مدیران شهری و شهروندان اعلام کرد و گفت: شهروندان هر مشکلی در حوزه شهری دارند می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و مشکل را اطلاع داده تا در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار