چندی پیش عضو شورای شهر قم در گفت وگویی اذعان کرد؛ بیش از ۷۰ درصد بودجه خدمات شهری قم صرف حقوق و مزایا می‌شود. آماری که واکنش اعضا شورای شهر را همراه داشت و باعث ایجاد نگرانی در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 01 December 2022

به گزارش تابناک قم، در بودجه بندی‌ها استان قم اغلب در جایگاه آخر دریافت بودجه قرار دارد، استانی که هم در زیرساخت و هم در به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه کاره دچار کمبود بودجه می‌باشد.

حال آماری از سوی یکی از اعضای شورای شهر منتشر شد که نشان می‌دهد این استان کم بودجه بسیار هم پر هزینه است، چرا که به گفته مجید اخوان بیش از ۷۰ درصد بودجه جاری خدمات شهری قم صرف حقوق و مزایا می‌شود!

شاید این هزینه بالا یکی از عوامل تاخیر در پرداخت حقوق برخی از کارمندان پیمانکاری، قراردادی و استخدامی شهرداری قم باشد.

ناهمخوانی اعداد بودجه قم روی تابلوی نگرانی/ بودجه‌ای که فقط حقوق و مزایا می‌شود!

مجید اخوان با اشاره به عدم تناسب حقوق و مزایا و هزینه‌های خدمات شهری در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهر قم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تناسب بودجه شهرداری قم ۸۰ درصد عمرانی و ۲۰ درصد جاری بود که این کاهش درصدها، تناسب نگران‌کننده است.

مجید اخوان در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ایجاد مشکلات مالی در شهرداری‌ها به‌واسطه افزایش حقوق‌های کارمندان و کارگران اظهار داشت: این تصمیم شورای عالی کار بدون در نظر گرفتن آسیب‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایا و هزینه‌های خدمات شهری در سال جاری تناسبی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهر قم ندارد، ابراز کرد: پیش‌ازاین تناسب بودجه شهرداری قم ۸۰ درصد عمرانی و ۲۰ درصد جاری بود که این بودجه هرروز در حال دستخوش تغییر است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این تناسب بودجه در حال حاضر ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری است که مشخص نیست با این افزایش هزینه‌ها در سال‌های آینده چه میزان شود.

وی با اعلام‌خطر درباره افزایش هزینه‌های خدمات شهری تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد بودجه خدمات شهری قم صرف حقوق و مزایا می‌شود.

با اعلام این ارقام از سوی عضو شورای شهر و بررسی آن در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر، باید دید در برنامه ریزی بودجه سال آینده به چه میزان به این چالش پیش روی شهرداری قم توجه خواهد شد و با وجود این هزینه‌های بالا شورای شهر و مدیریت استان چه میزان به سمت افزایش بودجه استان خواهند رفت؟

حمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار