نمایشگاه مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی استان قم متشکل از ۱۷۰ غرفه مختلف امروز به همت بسیج سازندگی سپاه استان قم طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 01 December 2022

به گزارش تابناک قم، علی ایراندوست امروز در مراسم آغاز به کار نمایشگاه محصولات خانگی و اقتصاد مقاومتی استان قم، اظهار کرد: این نمایشگاه با بیش از ۱۷۰ غرفه برپاشده است که صاحبان غرفه‌ها با حمایت صندوق‌های قرض الحسنه مردمی بسیج و استفاده از تسهیلات کم بهره بسیج سازندگی توانسته‌اند کسب و کاری برای خود رقم بزنند.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی به علت توان مالی پایین در فروش و تبلیغات محصولات خود با مشکلاتی روبرو هستند که برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی برای آن‌هاست تا ضمن ارائه محصولات خود بتوانند با همکاران و شغل‌های مشابه خود آشنا شده و تعاملات لازم برای توسعه کسب و کار خود را رقم بزنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) گفت: از مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، کانون وابستگان سپاه مرکز مدیریت و مرکزخدمات حوزه علمیه، بسیجیان و آحاد مردم در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی سپاه غرفه داشته و محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در استان قم بیش از ۲۳۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی بسیج فعالیت دارند که وام‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی و تبصره ۱۶ به واسطه این صندوق‌ها میان افراد توزیع می‌شود و افراد با دریافت گواهی آموزش از این صندوق‌ها می‌توانند به کسب و کارهای تخصصی و مشاغل خانگی ورود کنند.

*محصولات مشاغل خانگی قم ظرفیت صادرات دارند 

سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه استان قم نیز طی سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی همراه با استقبال مطلوب مردم افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بسیج سازندگی توانسته‌اند کسب و کار مطلوبی را برای خود رقم بزنند، عنوان کرد: برخی از واحد‌های اقتصاد مقاومتی در برندسازی و تبلیغات عملکرد موفقی داشته و با دریافت مجوزهای لازم از دستگاه‌های مسئول توانسته محصولات خود را در سطح مورد نیاز عرضه کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم بر لزوم حمایت دستگاه‌ها و نهادها از کسب و کارهای کوچک تاکید کرد و گفت: توسعه کسب و کارهای خانگی در حقیقت توسعه اشتغال پایدار را در جامعه به دنبال دارد و امنیت شغلی را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی در سطح صادرات هم امکان پیشرفت دارند، تصریح کرد: برخی از محصولات برای کشور ایران منحصر به فرد است و می‌تواند در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد اما باید از آن حمایت شود.

خاطرنشان می‌شود، این نمایشگاه از هفتم الی یازدهم آذرماه در محل نمایشگاه دائمی استان قم در انتهای خیابان خاکفرج هر روز از ساعت 15 الی 22 میزبان مخاطبان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار