دبیر قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: در طرح نهضت سراسری کمک مومنانه گامی به سوی جامعه مهدوی، سه هزار و ۳۳۶ سری جهیزیه کامل در بین زوج‌های بی‌بضاعت قم توزیع شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 01 December 2022

به گزارش تابناک قم، سردار ضیاالدین حزنی عصر چهارشنبه در آیین اهدای ۶۲۶ سری جهیزیه به نیت ۶۰۹۰ شهید قم، در مسجد جمکران طی سخنانی اظهار داشت: برخی از این جهیزیه‌های توزیع شده، ۱۷ قلم و برخی دیگر نیز شامل ۱۲ قلم کالا است.

وی اهدای جهیزیه به نوعروسان را اقدامی خداپسندانه و باعث خوشحالی محرومان دانست و گفت: این اقدام باید هر سه ماه یک بار انجام شود، تا هیچ یک از زوج‌ها معطل دریافت جهیزیه نباشند.

وی کمیته امداد امام (ره)، سپاه پاسداران، بهزیستی، بنیادهای مستضعفان، برکت و علوی را از نهادهای فعال در امر اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان دانست و گفت: موضوع ازدواج آسان باید در کشور ترویج شود، چرا که یکی از عوامل موثر در پیشگیری از طلاق‌های بی‌ مورد می‌ باشد.

حزنی یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب، سازمان ملل تنها یک بار نظام‌اسلامی را مورد تشویق قرار داده و آن هم به‌ واسطه اجرای طرح کنترل جمعیت بوده، که این نشان‌دهنده آن است ما باید از طریق ازدواج آسان، برخلاف خواسته آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اقلام جهیزیه که بین نوعروسان توزیع می‌شود، عمدتا ساخت داخل است بیان داشت: با این حرکت نیکوکارانه، علاوه بر رواج ازدواج آسان، وضعیت تولید و اشتغال را نیز رونق می‌بخشیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) کشور نیز با اشاره به توزیع ۵۵ هزار سری جهیزیه در بین زوج‌های فقیر از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: این تعداد جهیزیه به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال خریداری شده‌است.

حسین خدرویسی همچنین با تاکید بر اینکه توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان قمی، در کنار ۱۲۰ خدمت دیگر سیاستگذاری شده و انجام می‌شود گفت: نگاه کمیته امداد به زوج‌های جوان ویژه است و این خدمت کماکان ادامه خواهد داشت.

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم و مسئول دبیرخانه کنگره ملی شهیدان استان نیز در این آیین خاطرنشان کرد: امسال توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه را در برنامه داشته‌ایم، اما با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدا، مشورت‌های صورت گرفته، و دستور فرمانده کل سپاه، ۲ هزار جهیزیه تهیه شد، که ۶۲۶ سری از این جهیزیه‌ها امروز به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و بقیه نیز تا پایان سال توزیع خواهد شد.

آیین توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان و بی‌بضاعت قم، با شرکت تنی چند از مسئولان به‌ ویژه سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آیین که ۱۰۰ تَن از نوعروسان نیز حضور داشتند، با جلوه‌های ویژه‌ایی چون اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی انصارالحجه و جابر و همچنین رژه یگان موتوری سپاه و خودروهای حامل جهیزیه همراه بود.

توزیع سه هزار جهیزیه در طرح کمک مومنانه در قم

 

توزیع سه هزار جهیزیه در طرح کمک مومنانه در قم

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار